خبرگزاری کار ایران

سقف سنی روسای دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی به ۷۰ سالگی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۳۶

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سقف سنی روسای دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی به ۷۰ سال افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، سیصد و سی و دومین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد و با حضور اعضای هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. 

در ابتدای جلسه کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه از حضور پرشور و بی‌نظیر مردم در سالگرد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کرد. 

وی سپس در تذکری درباره تلاش مجدد برای جذب از سوی افرادی که قبلا در اولویت جذب قرار نگرفتند و تعویض مدیران دوباره کاری و مشکلاتی پیش خواهد آورد، خواستار شد که مرکز جذب گزارش دهد که برای رفع این مشکل چه اقداماتی تاکنون انجام داده است. 

سپس قیاسی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در تشکیل هیئت مرکزی جذب این دانشگاه و در ارتباط با پرونده‌های بلاتکلیف جذب این دانشگاه از سال ۱۳۹۷ تا انتهای ۱۴۰۰ ارائه داد و از اتمام رسیدگی و تعیین تکلیف آن‌ها خبر داد. 

وی در ارتباط با پرونده‌های ۱۴۰۱ که تا پایان اسفندماه جاری تعیین تکلیف خواهند شد، گفت: یکی از دلایل اصلی کندی روند جذب هیئت علمی در دانشگاه، تعیین وضعیت اعضای هیئت علمی تطبیقی است. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان برای رفع مسئله بازنشستگان هیئت علمی داخلی دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد داد: سازمان اداری و استخدامی و مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کنند و با توجه تشکیل هیئت مرکزی دانشگاه فرهنگیان و تسریع در تشکیل هیئت اجرائی تا صدور احکام هیئت‌های جدید از اعضای هیئت‌های اجرائی دانشگاه‌های استان به‌صورت ترکیبی استفاده شود. 

همچنین مقرر شد در هر استان هیئت اجرایی براداران و خواهران جداگانه زیر نظر هیئت مرکزی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شود. 

جلسه نتیجه تعدادی از پرونده‌های ماده ۱۵ در صحن هیئت عالی جذب قرائت و به تایید رسید و مقرر شد ترمیمی در هیئت رسیدگی به شکایات و جایگزینی افراد جدید تغییراتی انجام پذیرد. 

همچنین مقرر شد وزارتین دانشگاه‌هایی که در اجرای حکم ماده ۲۱ ترک فعل داشته‌اند به هیئت عالی جهت پیگیری قضائی معرفی کنند. 

سپس در خصوص درخواست افزایش سن روسای دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیردولتی مقرر شد اعضای هیئت علمی با حداکثر سن ۷۰ سال به ریاست دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی- غیرانتفاعی منصوب شوند. 

لازم به ذکر است افراد دارای ۷۰ سال تمام یا در آستانه ۷۰ سالگی صرفا برای یک دوره ۴ساله می‌توانند ریاست دانشگاه یا موسسه غیردولتی – غیرانتفاعی را عهده‌دار باشند. 

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در انتهای جلسه چنگیزی آشتیانی، نماینده وزارت بهداشت عنوان کرد: مسئله هیئت علمی پژوهشی برای پست‌های بلاتصدی علی‌رغم حضور نماینده سازمان اداری و استخدامی، در جلسه گذشته که به تصویب هیئت عالی رسیده بود با نامه‌نگاری وزیر بهداشت به رئیس جمهور و ارجاع به معاون اول و ریاست سازمان اداری و استخدامی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز