خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

آمادگی صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایران به ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۲۶۷

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به درخواست معاون وزیر بهداشت ارمنستان برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی تولید ایران به این کشور، در عین حال تولید داروهای بیولوژیک را از مزیت‌های رقابتی داروی ایرانی برشمرد.

 

به گزارش ایلنا، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت ارمنستان با اشاره به وضعیت محصولات سلامت محور در ایران، اظهار کرد: صنایع دارویی در کشور ما پس از انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است؛ بطوریکه در حال حاضر ۹۹ درصد عددی بازار دارویی کشور در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: همچنین ۵۰ درصد تجهیزات پزشکی نیز در داخل تولید می‌شود و صادرات خوبی نیز به کشورهای منطقه داریم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تمامی مکمل‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، تصریح کرد: از مزیت‌های رقابتی داروی ایرانی می‌توان به تولید داروهای بیولوژیک اشاره کرد که در دنیا تولیدکنندگان محدودی دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در ادامه خانم لنا نانوشیان اظهار کرد: در دوره کرونا فعالیت های ایران را در زمینه مدیریت این بیماری را دنبال می کردم که اقدامات شایسته ای صورت گرفت.

وی ادامه داد: از پیشرفت های ایران در حوزه بهداشت و سلامت خرسندیم، علیرغم اینکه از واردات دارو و تجهیزات ایرانی به ارمنستان استقبال می کنیم اما متاسفانه نتوانسته ایم از امکانات ایران که در دنیا شهرت دارد، استفاده کنیم.

وی با اشاره به کیفیت داروهای ضدسرطان تولید ایران گفت: علاقه مند هستیم داروهای حوزه آنکولوژی تولید ایران را در ارمنستان استفاده کنیم، همچنین این امکان وجود دارد که برخی از داروهای مورد نیاز را از دولت و یا شرکت های تولیدکننده ایرانی تهیه کنیم.

وی با اشاره به امکان افزایش همکاری‌های بین دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، خاطرنشان کرد: خرسندیم برای گسترده‌تر شدن همکاری‌های بین دو کشور توافق نامه‌ای را به امضا رسانیم، همچنین در صورت امکان ثبت داروهای ایران در اوراسیا، واردات دارو از ایران تسهیل خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت ارمنستان در پایان از آمادگی این کشور برای برپایی نمایشگاه تولیدات ایرانی در حوزه محصولات سلامت محور در ارمنستان خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز