خبرگزاری کار ایران

افزوده شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور/ رشد ۶۰ درصدی حضور شرکت‌ها در دومین رویداد سلامت بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۷۷۰

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری دومین رویداد سلامت بنیان از رشد ۶۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید حیدر محمدی، با بیان اینکه سلامت بنیان روایت پیشرفت فن‌آوری ایران اسلامی است، گفت: بیش از هزار شرکت در این حوزه فعال هستند که ۵۰ درصد آنها در حوزه دارو، ۴۰ درصد در حوزه تجهیزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای پزشکی و ۱۰ درصد در حوزه‌های غذایی، مکمل، آرایشی و بهداشتی و سایر حوزه‌های سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به دومین رویداد سلامت بنیان اظهار کرد: در مقایسه با نخستین رویداد، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت محور بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است؛ این استقبال نشان می‌دهد که هم تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده و هم اینکه تمایل شرکت‌ها جهت حضور در این رویداد بزرگ افزایش پیدا کرده است.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور

رئیس سازمان غذا و دارو در رابطه با تولید داروهای دانش‌بنیان نیز گفت: ما در حوزه تولید دارو هرسال رشد قابل توجهی داشته‌ایم امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شده‌اند که عمده آنها داروهای پیشرفته و با فن‌آوری بالا هستند. 

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز بیش از ۳۳ قلم تجیهزات و ملزومات مصرفی و سرمایه ای جدید وجود دارند که امسال در دومین رویداد سلامت بنیان عرضه می‌شوند.

او یادآور شد: این رویداد عرصه مهمی برای حوزه سلامت و همه ذی‌نفعان آن است تا با دست‌آوردهای این حوزه آشنا شوند و با این افتخار آفرینی‌ها آشنا شده و به آن ببالند.

تشکیل میز خدمت سازمان غذا و دارو در دومین رویداد سلامت بنیان 

معاون وزیر بهداشت در رابطه با ویژگی‌های دومین رویداد سلامت بنیان نیز گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال حضور مدیران کل سازمان و دستگاه‌های مرتبط در طول برگزاری نمایشگاه است. 

محمدی اظهارکرد: در طول برگزاری نمایشگاه همچنین رونمایی از محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان را داریم که با حضور مسئولان ارشد کشور این رویداد رقم می‌خورد.

وی افزود: همچنین ما امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا میز خدمت سازمان غذا و دارو به مدت ۳۰ ساعت در طول سه روز برگزاری نمایشگاه دایر شود. اینجانب، مدیران کل و روسای ادارات در میز خدمت حضور پیدا کرده و پاسخگوی شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، مکمل، غذایی، آرایشی بهداشتی و غذایی هستیم.

محمدی بیان کرد: از مزایای جمهوری اسلامی در مقایسه با کشورهای منطقه عمق بالای تولید محصولات سلامت به ویژه محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و حتی محصولات آرایشی و بهداشتی است که هر ساله نیز بر عمق آن افزوده می‌شود. این مزیت رقابتی ما بوده و به ما اجازه می‌دهد تا محصولات دانش‌بنیان خود را به این کشورها صادر بکنیم.  

وی یادآور شد: یکی دیگر از مزیت‌های کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه تولید داروهای بیولوژیک با عمق بالا است، ما به اینها افتخار می‌کنیم.

​ محمدی در پایان از تمامی ذی‌نفعان حوزه سلامت دعوت کرد تا در دومین رویداد سلامت بنیان در روزهای ۲۴ لغایت ۲۷ دی‌ماه حضور پیدا کرده و از آخرین‌ دست‌آوردهای این حوزه بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز