خبرگزاری کار ایران

وصول ۳۰۰ گزارش با موضوع تبلیغات زودهنگام

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۲۶۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه تا کنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی تشکیل نشده است، گفت: ۳۰۰ گزارش با موضوع تبلیغات زودهنگام واصل شده است که در این زمینه از سوی دادستان‌ها کاندید‌ها و طرفداران آن‌ها تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند، اما تا کنون هیچ پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی تشکیل نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از قوه قضاییه، اصغر جهانگیر در مورد برخورد با تبلیغات انتخاباتی زود هنگام کاندید‌های انتخابات گفت: در راستای اجرای قانون، ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی را از چند ماه گذشته با ریاست دادستان کل کشور راه‌اندازی کرده‌‌ایم و در این زمینه جلسات منظمی در سه سطح مرکزی، استانی و شهرستانی تشکیل شده که مصوبات خوبی نیز داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در این جلسات با تاکید بر ایجاد امنیت پایدار برای انتخابات تلاش می‌شود انتخاباتی با شرایط امن و مشارکت حداکثری و همچنین اجرای عدالت انتخاباتی به نحوی که همه بتوانند از این ظرفیت انتخاباتی بهره‌مند شوند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

جهانگیر در مورد برخورد با بداخلاقی‌های انتخاباتی گفت: برای جلوگیری از تخریب کاندید‌ها و سیاه نمایی‌هایی که ممکن است در فضای مجازی صورت گیرد تمهیدات لازم اندیشیده و به استان‌ها ابلاغ شده است که هم توسط دادستان‌ها و هم روسای دادگستری‌ها رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو کمیته در این زمینه راه‌اندازی شده است، گفت: اولین کمیته رصد فضای مجازی است که مسئولیت آن با معاون دادستان کل کشور در امور مجازی است که تخلفات و جرایم را در فضای مجازی رصد می‌کند، دومین کمیته رصد و تبادل انتخاباتی موضوعاتی که در استان‌ها از جمله تبلیغات زود هنگام را که از جمله موضوعاتی است که سبب خدشه به انتخابات می‌شود را رصد می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: آنجایی که احساس شود تبلیغاتی صورت می‌گیرد از طریق هشدار و انداز تذکرات لازم داده می‌شود و تلاش می‌شود که تبلیغات زود هنگام ادامه پیدا نکند.

جهانگیر گفت:اگر کسانی با وجود تذکرات بر رفتار خود پافشاری کنند برای آن‌ها پرونده تشکیل و روال قضایی طلب خواهد شد.

وی ادامه داد: تا امروز پرونده‌ای در مورد تبلیغات زود هنگام نداشته ایم، اما بیش از ۳۰۰گزارش در این زمینه واصل شده است که تذکرات لازم توسط دادستان‌ها در سراسر کشور به کاندیدها، طرافداران و کسانی که له و علیه آن‌ها بوده اند داده شده است تا بستر مناسب برای انتخابات پرشور در یازدهم اسفند ماه فراهم شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه تبلیغات زود هنگام صحنه بی طرفی را بر هم می‌زند، گفت: با دعوت و تذکر به هنگام کاندید‌ها و ستاد‌های آن‌ها تلاش کرده ایم که محیط بی طرفانه را فراهم کنیم و تا زمانی که زمان تبلیغات آغاز نمی‌شود هیچ فردی خارج از ضوابط قانونی کاری نکند که موجب نگرانی  و برهم خوردن صحنه بی طرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز