خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

سامانه بارشی جدید روز یکشنبه وارد ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۵۵

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز یکشنبه خبر داد و اعلام کرد که بارش‌ها در برخی مناطق از جمله جزایر شمالی خلیج‌فارس و شمال استان بوشهر شدید خواهد بود.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲) و فردا (شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲) در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایداری همراه با افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور حاکم خواهد بود. 

روز یکشنبه اما با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، در مناطقی از جنوب غرب و جنوب ابرناکی، باران، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. در این روز در جزایر شمالی خلیج‌فارس و شمال بوشهر بارش‌ها شدت دارد و دریا مواج و متلاطم خواهد بود. 

روز دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، غرب کرمان و هرمزگان را در بر می‌گیرد و برای جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. 

روز سه‌شنبه آینده در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. 

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج خلیج فارس 

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید (بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات) و بیشینه ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر با تاکید بر مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس

زمان و منطقه اثر: 

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس. 

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی. 

توصیه: منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز