خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن ۵۰۰ نفر از کارگران و کارکنان بهشت زهرای تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۲۱۲

مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران از برنامه‌ریزی این سازمان برای خانه‌دار شدن ۵۰۰ نفر از کارگران و کارکنان این مجموعه تا دو سال آینده خبر داد.

«محمد جواد تاجیک» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح برنامه‌های این سازمان برای خانه‌دار شدن کارگران و کارکنان خود توضیح داد: با توجه به این که این روزها، خانه‌دار شدن جزو مهمترین دغدغه‌های شهروندان تهرانی است، سعی کردیم با هدف کاهش دغدغه‌های معیشتی کارکنان و کارگران محترم مجموعه بهشت زهرا(س)، موضوع تهیه مسکن را برای این عزیزان پیگیری کنیم. 

وی افزود: سال‌ها بود که اقدامات تعاونی مسکن کارکنان شهرداری تهران و سایر برنامه‌هایی که می‌توانست به خانه‌دار شدن کارکنان مدیریت شهری منجر شود، متوقف شده بود. همچنین از گذشته یک تعاونی مسکن به طور خاص برای کارکنان مجموعه بهشت زهرا (س) شکل گرفته بود که فعالیت‌های آن دچار رکود شده بود، اما در سال ۱۴۰۲ با انجام پیگیری‌های لازم، این تعاونی مسکن مجددا فعال شد و اقدامات مورد نیاز برای خانه‌دار شدن کارگران و کارکنان محترم سازمان بهشت زهرا (س) را آغاز کردیم. 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران ادامه داد: در حال حاضر زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی از طریق تعاونی مسکن کارکنان بهشت زهرا و از مسیر شرکت در مزایده در منطقه ۱۸ تهران تملک شده است. بخشی از مبلغ مورد نیاز برای این مزایده، به صورت نقدی از کارکنان محترم بهشت زهرا(س) دریافت شد و بخش دیگری از مبلغ نیز به صورت وام کم‌بهره به کارمندان و کارگران محترم مجموعه پرداخت شده است و ماه به ماه از حقوق دریافتی آن‌ها کسر می‌شود. 

تاجیک با بیان این که پروژه احداث واحدهای مسکونی برای کارکنان سازمان بهشت زهرای تهران در مرحله صدور پروانه قرار دارد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم طی دو سال آینده این پروژه را به نتیجه برسانیم و با خانه‌دار کردن ۵۰۰ نفر از کارمندان و کارگران محترم مجموعه بهشت زهرا (س)، به رفع دغدغه‌های معیشتی آنان کمک کنیم. هزینه تملک زمین از طریق تعاونی مسکن کارکنان بهشت زهرا تامین شده است، اما برای ساخت مسکن در حال رایزنی با شرکت‌های ذی‌صلاح هستیم تا احداث واحدهای مسکونی از مسیر پیمانکاری انجام شود. 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران خاطرنشان کرد: تمام مبلغی که کارکنان محترم بهشت زهرای تهران برای خانه‌دار شدن هزینه کرده‌اند، چه مبلغی که به صورت نقدی پرداخت کرده‌اند و چه وام کم‌بهره‌ای که به آن‌ها پرداخت شده است، در مجموع کمتر از یک‌پنجم متوسط قیمت یک واحد مسکونی در پایتخت است و تلاش کرده‌ایم که کارکنان محترم مجموعه با حداقل هزینه خانه‌دار شوند. 

وی در پایان یادآور شد: پیش از این در مجموعه شهرداری تهران فقط برنامه خانه‌دار شدن آتش‌نشان‌ها با دستور شخص رئیس‌جمهور اجرایی شده بود و امیدواریم سازمان بهشت زهرا(س)، دومین نهادی در مدیریت شهری پایتخت باشد که بحث خانه‌دار شدن کارکنان خود را به نتیجه می‌رساند. البته این امید را داریم که سایر زیرمجموعه‌های ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری نیز برنامه‌های مشابهی را با هدف تهیه مسکن برای کارکنان خود اجرایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز