خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هیچ اثری از فرونشست زمین در بهشت زهرا مشاهده نشده است/ خروجی تصفیه‌خانه غسالخانه هر ۱۵ روز یک‌بار پایش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۰۲

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان این که هیچ اثری از فرونشست زمین در محدوده بهشت زهرا مشاهده نشده است، گفت: غسالخانه بهشت زهرای تهران مجهز به به‌روزترین سیستم کلرزنی و پایش آب خروجی در سطح کشور است و کیفیت این آب خروجی از تصفیه‌خانه غسالخانه هر ۱۵ روز یک‌بار توسط نهادی‌های ذی‌ربط پایش می‌شود.

«محمد جواد تاجیک» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به وقوع پدیده فرونشست زمین در مناطق جنوبی پایتخت بر اثر کاهش محسوس سطح سفره‌های آب زیرزمینی، سازمان بهشت زهرای شهرداری تهران چه تمهیداتی را برای کاهش مصرف آب در این مجموعه اتخاذ کرده است، توضیح داد: خوشبختانه تا کنون اثری از فرونشست زمین در محدوده بهشت زهرا (س) مشاهده نشده است، اما با توجه به شرایط کم‌آبی کشور و بخصوص کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی در جنوب تهران، صرفه‌جویی در مصرف آب در مجموعه بهشت زهرا را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: در حال حاضر آبیاری فضای سبز اطراف حرم مطهر امام خمینی (ره) به وسعت ۱۱ هکتار به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود تا از هدررفت آب جلوگیری شود. همچنین بخشی از فضای سبز داخل مجموعه بهشت زهرا از جمله تمام قطعات گلزار شهدا، کاملا به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود. ضمن این که برنامه داریم فضای سبز سایر قطعات بهشت زهرا را نیز در آینده‌ای نزدیک به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز کنیم. این موضوع برای ما بسیار جدی است و هر سال اعتبارات مشخصی را به مکانیزه کردن سیستم آبیاری فضای سبز مجموعه بهشت زهرا تخصیص می‌دهیم. 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: در مدیریت برداشت آب از چاه‌هایی که در اختیار مجموعه بهشت زهرا (س) قرار دارد، تحت نظارت کامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و اداره‌کل محیط‌زیست استان عمل می‌کنیم تا برداشت بیش از حد صورت نگیرد. همچنین در طرح بهسازی قطعات مختلف و ایجاد قطعات جدید در مجموعه بهشت زهرا (س)، براساس ابلاغ سازمان بوستان‌های شهرداری تهران، از کاشت درختان سوزنی‌برگ و آب‌بر خودداری می‌کنیم؛ یعنی در عین حال که به‌دنبال گسترش فضای سبز مجموعه هستیم، نمی‌خواهیم این اقدام باعث افزایش مصرف آب شود. 

تاجیک همچنین خاطرنشان کرد: براساس رایزنی‌های انجام‌شده بین شرکت آبفای استان و شهرداری تهران، قرار است بخشی از پساب تصفیه‌شده در واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران که احداث آنها از بهمن ۱۴۰۱ با دستور رئیس‌جمهور در شهرری آغاز شده است، در اختیار سازمان بهشت زهرا (س) قرار گیرد تا برای اموری نظیر تغسیل اموات و آبیاری فضای سبز بتوانیم از فرآیند بازچرخانی آب استفاده کنیم تا نیاز کمتری به برداشت آب از چاه‌ها داشته باشیم و از کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی در محدوده بهشت زهرا جلوگیری کنیم. 

این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد: در حال حاضر با مکانیزه شدن بخشی از روند تغسیل متوفیان و همچنین توصیه‌ای که به کارکنان این بخش داشته‌ایم، سعی می‌کنیم با حداکثر صرفه‌جویی ممکن، روند غسل اموات را انجام دهیم. برای تامین آب مورد نیاز غسالخانه، از چاه‌های در اختیار سازمان بهشت زهرا استفاده می‌شود و فاضلاب این بخش نیز پس از تصفیه کامل، وارد شبکه فاضلاب تهران می‌شود تا مشکلی از نظر بهداشتی برای شهروندان به وجود نیاید. 

وی در پایان تصریح کرد: غسالخانه بهشت زهرای تهران مجهز به به‌روزترین سیستم کلرزنی و پایش آب خروجی در سطح کشور است و کیفیت این آب خروجی از تصفیه‌خانه غسالخانه هر ۱۵ روز یک‌بار توسط نهادی‌های ذی‌ربط اندازه‌گیری می‌شود و شرکت آب و فاضلاب استان تهران و اداره‌کل محیط‌زیست استان در زمینه پایش مستمر آب خروجی تصفیه‌خانه بخش تغسیل، همکاری کامل را با ما دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز