خبرگزاری کار ایران

دستیار رئیس دانشگاه تکریت عراق مطرح کرد:

برای حمایت از ایده‌های جوانان عراقی از تجربیات پارک علم و فناوری قم استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۲۴۶

دستیار رئیس دانشگاه تکریت عراق در حاشیه بازدید هیئت دانشگاهی این کشور از پارک علم و فناوری استان قم گفت: برای حمایت از ایده‌های جوانان عراقی از تجربیات پارک علم و فناوری قم استفاده می‌کنیم که این تجربیات بسیار ارزشمند خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پارک علم و فناوری استان قم، دستیار رئیس دانشگاه تکریت عراق در ابتدای نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از فرصت آشنایی با پارک علم و فناوری استان قم اظهار کرد: تمرکز پارک علم و فناوری قم بر پشتیبانی از دانشجویان و جوانانی است که برای پیاده کردن ایده‌های کسب و کارشان به حمایت‌های مختلف نیاز دارند و موفقیت آن‌ها را تضمین می‌کند. 

فؤاد حسین همچنین به ظرفیت‌های دانشگاه تکریت عراق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۴۲۰۰۰ دانشجو، ۲۲ دانشکده و ۲۲۰۰ استاد و مدرس است. استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری قم برای حمایت از ایده‌های جوانان عراقی بسیار ارزشمند خواهد بود.

در ادامه این نشست، رئیس دانشکده آموزش دختران دانشگاه تکریت نیز طی سخنانی توقف فعالیت‌های کارخانجات و مراکز تولیدی استان صلاح‌الدین را یکی از پیامدهای مخرب حضور داعش دانست و گفت: این موضوع در رویکرد خلاقانه و نوآورانه آن‌ها اثرات منفی زیادی بر جای گذاشته است بنابراین تأسیس نهادی این چنینی می‌تواند باعث تحرک دوباره آنان باشد. 

نجلا عبدالحسین افزود: من علاوه بر دانشگاه در مرکزی عضویت دارم که بیش از ۳۵۰۰ پژوهشگر و مخترع در آن فعالیت دارند که بسیاری از آثار و محصولات آن‌ها قابل عرضه به خارج از عراق است لذا استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری قم برای حمایت ما از ایده‌های آن‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود. 

همکاری و انتقال تجربه، منوط به راهبری و حمایت وزارت علوم است

رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این پارک اذعان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران با طراحی و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری و به طور خاص راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری بستری ایجاد کرد تا صاحبان ایده و افراد خلاق با تیم‌سازی در مسیر درآمدزایی از محل تحقق ایده‌هایشان برسند. 

رهسپارفرد با اشاره به این‌که بیش از سی هزار شرکت فناور و دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت پارک‌های علم و فناوری مورد حمایت قرار گرفته‌اند گفت: همین موضوع باعث شده است تا حجم بالایی از نیروی کار متخصص و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به جای مناصب دولتی به سمت ایجاد و یا کار در این شرکت‌ها متمایل شوند. 

وی همچنین از آمادگی پارک علم و فناوری قم برای همکاری و انتقال تجربه با دانشگاه تکریت عراق در راه‌اندازی مراکز فناوری خبر داد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خصوص در دولت سیزدهم بر بین‌المللی‌سازی به‌ویژه همکاری با کشورهای هم‌جوار تاکید زیادی دارد، لذا هرگونه همکاری و انتقال تجربه پیش از هرچیز مستلزم راهبری و حمایت این وزارتخانه است. 

گفتنی است، هیئت دانشگاهی تکریت عراق در پایان، ضمن بازدید از محل فعالیت شرکت دانش‌بنیان باسلام از نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت برای حضور در کشورهای هم‌جوار آشنا شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز