خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه بلگراد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۷۴۲

تفاهم‌نامه همکاری علمی بین‌المللی بین دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه بلگراد به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، در جلسه‌ای که با حضور معاون پژوهشی و فناوری و مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه تربیت مدرس و Ratco Ristic، معاون امور بین‌الملل و Nikola Zivanovic عضو هیئت علمی دانشگاه بلگراد کشور صربستان برگزار شد، درخصوص گسترش روابط آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد مذاکره شد. 

در این نشست‌امیر عبداله‌زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، برای همکاری در زمینه‌های مختلف علمی از جمله فرصت مطالعاتی، تبادل دانشجویی و همکاری‌های مشترک تحقیقاتی در چارچوب تفاهم نامه علمی بین‌المللی اعلام آمادگی کرد. 

همچنین معاون بین‌الملل دانشگاه بلگراد ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تربیت مدرس، تمایل خود را برای همکاری دوجانبه اعلام کرد. 

عبدالامیر علامه، مدیر روابط علمی بین‌المللی و سید حمیدرضا صادقی، عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه نیز با توجه به سابقه درخشان دانشگاه بلگراد همکاری با این دانشگاه را فرصت مناسبی برای همکاری‌های دوجانبه ارزیابی نمودند. 

در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری علمی بین‌المللی میان دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه بلگراد به امضای طرفین رسید. محور اصلی این همکاری در زمینه‌های تبادل اعضای هیأت علمی، تبادل دانشجو، انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی است. 

معاون امور بین‌الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه بلگراد پیش از این دیدار، از دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه در شهرستان نور نیز بازدید کردند. 

گفتنی است، دانشگاه بلگراد در حال حاضر با ۳۱ دانشکده، بیش از ۹۰هزار دانشجو، بیش از ۴هزار هیأت علمی و بیش از ۷هزار کادر اداری یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های منطقه و کشور صربستان می‌باشد و رتبه آن در سال ۲۰۲۳ در رتبه‌بندی جهانی Shanghai ۴۰۰-۳۰۱ اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز