خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان:

ایران آمادگی جذب و تبادل دانشجو با ونزوئلا را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۶۶۱

رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با معاون وزیر آموزش عالی کشور ونزوئلا بر لزوم توسعه و تقویت روابط دانشگاهی، جذب و تبادل دانشجو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، «هاشم داداش‌پور» معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و دومینگو مدینا معاون وزیر آموزش عالی و هیات همراه متشکل از رییس موسسه فوندایاکاچو، رایزن فرهنگی و وزیرمختار سفارت ونزوئلا و سفیر این کشور در ایران در محل این سازمان دیدار و بر لزوم توسعه و تقویت روابط دانشگاهی، جذب و تبادل دانشجو تاکید کردند. 

داداش‌پور در این دیدار با اشاره به علاقمندی میان دو ملت ایران و ونزوئلا گفت: این دو کشور مستقل دارای مواضع مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی هستند و می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله مراودات و تعاملات دانشگاهی همکاری‌های چشمگیر و تاثیرگذاری داشته باشند و بی‌شک در صورت هم افزایی مفید و مستمر کشورهای مستقل می‌توان شاهد فروپاشی هژمونی علمی امپریالیسم غرب در برابر این کشورها و به طبع آن سایر کشورهای آزادیخواه جهان بود. 

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه درصد سهم ایران در تولید مقالات علمی دنیا نسبت به قبل از انقلاب اسلامی ۶۵۶ برابر شده، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، سریع‌ترین رشد علمی در منطقه و جهان اسلام متعلق به ایران است و بر اساس داده‌های بین المللی، ایران رتبه پانزدهم جهان از نظر تعداد مقاله‌ها و استنادات علمی است و اغلب این رشد و پیشرفت در دو دهه اخیر صورت گرفته و تلاش و هدف‌گذاری کشور این است که تا ده سال آینده ایران جزو ده کشور تاثیرگذار در حوزه علمی باشد. 

داداش‌پور به دو هزار و ۳۰۰ مرکز آموزش عالی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امکانات تحصیلی و سطح علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حد استانداردهای جهانی است و ما آمادگی داریم زمینه حضور جوانان و نخبگان علمی ونزوئلا را برای تحصیل در این موسسات فراهم سازیم. 

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ارائه بورس‌‎های تحصیلی به دانشجویان نخبه ونزوئلا و نیز تبادل دانشجوی بین دولتی را یکی از مسیرهای همکاری دو جانبه میان دو کشور ایران و ونزوئلا عنوان کرد و گفت: دانشجویان ونزوئلا می‌توانند قبل از حضور در ایران، از طریق تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی مشترک با بنیاد بورس ونزوئلا و نیز به صورت مجازی زبان فارسی را فرا بگیرند. 

رییس سازمان امور دانشجویان ایجاد مراکز مشترک تحقیقاتی را برای گسترش روابط علمی میان دو کشور مهم توصیف کرد و اظهار داشت: وزارت علوم تجربه بسیار ارزشمندی در راه اندازی پارکهای علم و فناوری و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دارد و در این زمینه می‌تواند با ونزوئلا و تمامی کشورهایی که تمایل به روابط علمی و دانشگاهی در این حوزه‌ها را دارند همکاری کرده و به انتقال تجربه و دانش بپردازد. 

داداش‌پور در پایان حضور هیات ونزوئلایی بهمراه تعدادی از دانشجویان این کشور را نشانگر عزم و علاقمندی ونزوئلا برای تقویت و گسترش مناسبات علمی دو کشور ارزیابی و ابراز امیدواری نمود؛ تعاملات علمی و دانشگاهی دو کشور روز به روز سرعت و افزایش چشمگیری یابد. 

خوسه رافائل سیلوا آپونته سفیر کشور ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ایجاد همکاری علمی میان دو کشور؛ افزود: برای کشور ما بسیار اهمیت دارد تا با کشور ایران به تعاملات علمی بپردازیم و با توجه به مواضع مشترک علاقمند هستیم ادامه تحصیل دانشجویان ما در قالب‌های آزاد و بورسیه و… در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران انجام شود. 

وی ادامه داد: دانشجویان ونزوئلا که در کشور ایران به تحصیل می‌پردازند می‌توانند سفیر فرهنگی کشور ایران در ونزوئلا باشند به طوری که چهره واقعی ایران را برای جهانیان نمایان کنند. 

دومینگو مدینا معاون وزیر آموزش عالی کشور ونزوئلا نیز در این دیدار ضمن تشکر از سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم تصریح کرد: قدمت انقلاب ما خیلی کمتر از انقلاب شما است اما هدف ما نیز رسیدن به رهبری علمی است. 

وی با اشاره به اینکه تعاملات علمی برای ما بسیار مهم است و قدردان حمایت‌های شما در حوزه دانش هستیم؛ ادامه داد: با توجه به تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران، بسیار خرسند هستیم که به تعاملات علمی با کشور ایران پرداخته‌ایم و آماده هستیم در صورت نیاز دانشجویان شما را نیز در دانشگاه‌های برتر ونزوئلا بورس تحصیلی کنیم. 

معاون وزیر آموزش عالی کشور ونزوئلا در پایان خاطر نشان کرد: نقش ونزوئلا در آمریکای لاتین مانند دروازه‌ای است که می‌تواند کشور ایران را به دیگر کشورهای آمریکای لاتین معرفی کند و ما مفتخر به این امر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز