خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

طرح «من شهردارم» شایسته تبدیل به یک الگوی ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۶۴

معاون شهردار تهران در آیین تقدیر از «سفیران طرح من شهردارم»، بر اهمیت مردمی‌سازی اداره‌ امور تاکید کرد و گفت: طرح «من شهردارم» شایسته تبدیل به یک الگوی ملی است.

به گزارش ایلنا، مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در مراسم تقدیر از سفیران دومین دوره طرح «من شهردارم» که صبح امروز (دوشنبه دوم بهمن ۱۴۰۲) با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران در سالن همایش‌های برج میلاد، احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: نهال نوپای «من شهردارم» امروز دو ساله شد. این طرح از دو سال پیش با رویکرد مردمی‌سازی اداره شهر تهران از طریق بودجه‌ریزی مشارکتی و انجام برنامه‌ریزی «با مردم» به جای برنامه‌ریزی «برای مردم» آغاز شد. 

وی افزود: در این طرح، یک رکورد تاریخ‌ساز ثبت شد که با استناد به آن، با قاطعیت می‌توانیم فعالیت‌های مشارکتی شهرداری را به قبل و بعد از آن تقسیم کنیم. با این اهتمام در جلب مشارکت شهروندان تهرانی، شهرداری توانست از طریق این طرح، وجهه خود را از یک نهاد خدماتی صرف به یک «نهاد اجتماعی فرهنگ‌‌محور و خدمت‌محور» ارتقا دهد. 

باقری ادامه داد: تکنیکی که در این طرح به عنوان ارتباط چهره به چهره مورد استفاده قرار گرفت، باعث موفقیت در جلب مشارکت شد و تجربه سال اول طرح نیز به ما کمک کرد. توسعه محله‌ای و کل طرح در دوره اول من شهردارم تا امروز پیشرفت خوبی داشته است، به طوری که کل طرح  ۷۶ درصد پیشرفت داشته و در بحث توسعه محله‌ای این عدد به بالای ۹۰ درصد رسیده است. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری گفت: بنا داریم هم در نظام بودجه‌ریزی، این طرح را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مجددا سرمایه اجتماعی خوبی را جلب کنیم. دبیرخانه طرح من شهردارم یک مرکز تحقیق و توسعه دائمی را طرح ریزی کرده که تمامی فرآیندها را بر اساس آخرین اطلاعات روز و استاندارد به‌روزرسانی کند. همچنین با استفاده از ثبت تجارب من شهردارم، می‌توانیم نقاط ضعف آن را برطرف کنیم. در کنار کتابچه تدوین تجارب طرح من شهردارم، کتاب من شهردارم را نیز به چاپ خواهیم رساند. 

وی اضافه کرد: نکته دیگر مد نظر، تبدیل طرح «من شهردارم» به یک الگوی ملی و تسری آن به سازمان و شرکت‌ها و کلانشهرهای دیگر کشور است. در همین راستا، شهر کاشان چند روز پیش اجرای این طرح را آغاز کرده است و بقیه شهرها هم علاقمند هستند‌. 

باقری تصریح کرد: اهتمام جدی شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه را در این طرح شاهد بودیم و دستاورد آن، مشارکتی با میزان یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۳۹ نفر بود. 

معاون شهردار تهران یادآور شد: باید در روش تعریف پروژه‌ها برای سال‌های آینده تجدید نظرهایی داشته باشیم و روش‌های ارتباط‌گیری با شهروندان و جلب آرای آن‌ها نیز باید بهبود پیدا کند. در واقع، روش‌های ارتباط‌گیری را به طور دقیق احصا و این فرآیند را دقیق‌تر و شفاف‌تر خواهیم کرد.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، باقری در پایان خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در شهرداری انجام می‌شود، اگر رویکرد و همت جهادی نداشته باشد، نمی‌تواند موفق باشد. امروز باید از شما سفیران طرح «من شهردارم» تشکر کنیم که به میدان آمدید و مشارکت بسیار خوبی را محقق کردید؛ همه همکاران بسیار صادقانه و صمیمانه کمک کردند تا این دستاورد ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز