خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

۱۰ درصد بودجه سرمایه‌ای شهرداری در سال ۱۴۰۲ با مشارکت مردم تدوین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۴۶

معاون شهردار تهران با بیان این که از پروژه‌های انتخاب‌شده در طرح «من شهردارم»، ۱۲۰ پروژه به پایان رسیده است، گفت: پروژه‌هایی که مردم در سال گذشته در این طرح اولویت‌بندی کردند، ۱۰ درصد بودجه سرمایه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ را تشکیل می‌دهد و به نوعی می‌توان گفت ۱۰ درصد بودجه سرمایه‌ای شهرداری در سال جاری با مشارکت مردم تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در نخستین همایش «شهروند و اداره شهر» که صبح امروز در تالار فردوسی تهران برگزار شد، گفت: یکی از محوری‌ترین موضوعات و اولویت‌های شهردار تهران از روزهای نخست، موضوع مردمی‌سازی اداره شهر بود که مرکز مطالعات شهرداری نیز در حال ایجاد زیرساخت‌هایی است که به این ایده عمق بدهد. 

وی با تاکید بر این که شهرداری تهران در دوره کنونی به سمت بودجه‌ریزی مشارکتی پیش رفته است، اظهار داشت: مطالعات ما نشان می‌دهد که مفهوم بودجه در درون خود پتانسیل‌هایی دارد که می‌تواند با مشارکت شهروندان و مردمی‌سازی اداره شهر ارتباط مستقیم داشته باشد. در همین راستا در سال گذشته در راستای موضوع بودجه‌ریزی مشارکتی، طرح «من شهردارم» را در دستور کار قرار دادیم. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: واگذاری امر سیاست‌گذاری شهری به شهروندان در بودجه‌ریزی مشارکتی از جمله اهداف مدیریت شهری است که در گام اول بهره‌گیری از نظرات شهروندان برای هم‌راستا کردن اهداف را مد نظر داشتیم تا در بخش‌هایی مانند عدالت اجتماعی، آموزش شهروندی و افزایش کارایی اثر گذاری داشته باشیم. 

معاون شهردار پایتخت تاکید کرد: در حوزه حکمروایی شایسته و اداره شهر اعتقاد داریم که بودجه‌ریزی مشارکتی می‌تواند یکی از ابزارها برای بهبود این حکمرانی باشد. در دنیا نظرات متفاوتی درباره ابعاد بودجه‌ریزی مشارکتی و نقش آن در اداره شهر مطرح می‌شود و معمولا گفته می‌شود که ۶ تا ۱۵ درصد از بودجه شهرداری‌ها باید با مشارکت مردم تدوین شود. 

باقری با بیان این که موضوعاتی مانند مردم‌پایگی، عدالت اجتماعی و شفافیت، آموزش و مردم‌سالاری ابعادی است که می‌توان از همه آنها به عنوان تم مشارکتی در اداره شهر بهره گرفت، عنوان کرد: بخشی از فرآیند پیاده‌سازی بودجه‌ریزی مشارکتی در شهرداری تهران تحت عنوان طرح «من شهردارم» در سال گذشته اجرا شد و پروژه‌هایی که مردم در این طرح اولویت‌بندی کردند، ۱۰ درصد بودجه سرمایه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ را تشکیل می‌دهد و به نوعی می‌توان گفت ۱۰ درصد بودجه سرمایه‌ای شهرداری در سال جاری با مشارکت مردم تدوین شده است. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران اظهار داشت: با تجربه طرح «من شهردارم» باید به این سمت برویم که در شهرداری از برنامه‌ریزی برای مردم به سمت برنامه ریزی با همراهی مردم و در نهایت به برنامه‌‍ریزی توسط مرم برسیم. این رویکرد کلانی است که در موضوع مدیریت مشارکتی دنبال می‌کنیم و تا امروز به بخشی از آن دست پیدا کرده‌ایم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا الان یعنی در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲، از ۱۴۶۲ پروژه انتخاب‌شده در طرح «من شهردارم»، تعداد ۱۲۰ پروژه به پایان رسیده است. در گام بعدی مدیریت مشارکتی نیز زیرساختی ایجاد می کنیم تا ورودی‌های کار را تعمیق ببخشیم تا مردم بتوانند علاوه بر رای‌گیری برای انتخاب پروژه‌ها، خودشان هم پروژه‌هایی پیشنهاد دهند تا بتوانیم در سال آینده یک سطح بالاتراز مشارکت شهروندی را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز