خبرگزاری کار ایران

کدهای بیماری‌های طب ایرانی وارد فهرست طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۸۱۹

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از رونمایی از ماژول ۲ طب سنتی ICD 11 با حضور نماینده دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و وارد شدن کدهای طب ایرانی در این ماژول، خبر داد.

به گزارش ایلنا، نفیسه حسینی یکتا با اعلام این خبر، افزود: ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در این پروژه، نقش فعالی در نگارش ماژولِ ۲ طب سنتی ایفا و در طول این مدت، جلسات متعددی با کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و سایر کشورهای مشارکت کننده برگزار کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه این پروژه از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، اظهار کرد: علیرغم همه مخالفت ها و مشکلات فراوان، نزدیک به ۴ سال مذاکرات دو و چند جانبه و همچنین دیپلماسی علمی موثر در نشست های تصمیم گیری و کارشناسی، کدهای طب ایرانی در ماژول 2 طب سنتی ICD11 وارد شد که این امر موفقیتی بزرگ در راستای توسعه جهانی طب ایرانی است.

وی افزود: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تدوین راهبردی جامع برنامه ‌های مهمی جهت بهره برداری از این فرصت و توسعه و گسترش طب ایرانی در سطح بین الملل دارد.

حسینی یکتا تحقق این برنامه را حاصل تلاش جمع کثیری از متخصصین این حوزه برشمرد و از تلاش های آقای دکتر آرمان زرگران که مدیریت کمیته تدوین و نگارش کدهای طب ایرانی را برعهده داشته، تشکر و قدردانی کرد.

آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و مدیر کمیته تدوین کدهای طب ایرانی درخصوص رونمایی و راه اندازی ماژولِ ۲ طب سنتی ICD11، صریح کرده است که با بهره برداری از ICD11 تمامی کدهای بیماری های طب ایرانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی قابل بهره برداری خواهد بود.

گفتنی است، ماژول ۲ طب سنتی ICD 11 برای استفاده کشورها به میزبانی وزارت طب سنتی هند در دهلی نو، مورخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ با حضور مدیران بلندپایه سازمان جهانی بهداشت و نمایندگان کشورهای مشارکت کننده در پروژه از جمله ایران، سریلانکا، نپال، بنگلادش، پاکستان، آمریکا، آرژانتین، برزیل، مالزی، موریس، اندونزی، انگلیس، فیلیپین و آفریقای جنوبی راه اندازی و رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز