خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

افزایش بودجه بخش فرهنگی اجتماعی به ۱۳ درصد از کل اعتبارات شهرداری تهران/توضیح درباره حضور مدیران شهری در مساجد برای احیای حقوق شهروندی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۰۸۰

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درباره حضور مدیران شهری در مساجد برای احیای حقوق شهروندی گفت: امسال بودجه بخش فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به ۱۳ درصد از کل بودجه اعتبارات شهرداری تهران افزایش پیدا کرده است.

«امین توکلی زاده» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره حضور مدیران شهری در محلات و مساجد برای احیای حقوق شهروندی گفت: ما یک تفاهم نامه‌ای با قوه قضاییه منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه حقوق شهروندی خدماتی را به شهروندان ارائه دهیم. این تفاهم نامه در اداره کل آموزش‌های شهروندی ما برقرار است و به عنوان یکی از بخش‌های آموزش شهروندی و توسعه خدمات به شهروندان به آن نگاه می‌کنیم. 

وی ادامه داد: با کمک معاونین فرهنگی و شهرداران مناطق و همچنین کمک مساجد بخش مساجد در حال اجرا است و عزیزان در حوزه حقوق شهروندی در مساجد حاضر شده و سوالات شهروندان را پاسخ می‌دهند و سطح سواد حقوقی مردم را بالا برده و مشورت‌های خوبی به مردم ارائه می‌دهند. در سرای محلات نیز این برنامه اجرایی خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در بودجه ۱۴۰۳ که به شورای شهر ارائه شده است، گفت: شکر خدا یک جهش خیلی خوب در بودجه برای حوزه فرهنگی اجتماعی رخ داده است. 

توکلی زاده تصریح کرد: بُعد نرم افزاری شهر در حال حاضر مورد توجه شورای شهر است و رییس محترم شورای شهر آقای مهندس چمران و آقای شهردار یک جلسه مشترک برای برنامه و بودجه حوزه نرم افزاری شهر قبل از ارائه لایحه بودجه برگزار کرده‌اند. رییس کمیسیون بودجه شورای شهر جناب آقای آخوندی و رییس کمیسیون فرهنگی و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و همه متولیان فرهنگی شهرداری تهران از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان زیباسازی و مرکز ارتباطات همه در این جلسه حاضر بودند. 

وی ادامه داد: در این جلسه بحث مفصلی درخصوص بُعد نرم افزاری شهر صورت گرفت و ابعاد تحقق تحول نرم افزاری شهر بررسی شد و در این جلسه مطرح شد که باید حتما اعتبارات مورد نیاز این موضوع دیده شود. این خبر خوش را برای حوزه فرهنگ و حوزه نرم باید بگوییم که امسال بودجه بخش فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به ۱۳ درصد از کل بودجه اعتبارات شهرداری تهران افزایش پیدا کرده است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره بودجه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در واقع ما از ۶.۵ درصد سال گذشته به حدود ۱۰ درصد و امسال به ۱۳ درصد از بودجه شهرداری تهران رسیده‌ایم و این یک رکورد در این حوزه محسوب می‌شود.

توکلی زاده ادامه داد: تقریبا در همه ادوار شهرداری بالاترین رکورد تخصیص اعتبارات به حوزه فرهنگی اجتماعی مربوط به سال ۹۴ و ۱۱ درصد بودجه بوده است و امسال این رکورد شکسته شد و برای اولین بار شهرداری تهران نگاهش به حوزه نرم افزاری و تحول درونی شهر در حوزه برنامه و بودجه محقق می‌شود و انشاءالله ما بتوانیم از این بودجه نیز استفاده کنیم و بتوانیم در کف خیابان و شهر تحول ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز