خبرگزاری کار ایران

بهره‎‌مندی ۴۶۰ نفر از روستائیان کلاله از خدمات طرح ملی نذر خدمت هلال‌احمر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۹۱

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در قالب اجرای برنامه نذر ملی خدمت، کاروان داوطلبی هلال احمر به روستای اُقچی بزرگ در کلاله اعزام و در مدت یک روز به ۴۶۰ نفر خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی، آموزشی، توانمندسازی و بشردوستانه ارائه شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر، محمدحسین ییلاقی با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح ملی نذر خدمت با رویکردهای زیست محیطی و آبرسانی، سلامت محور و توانبخشی، آموزش و توانمندسازی همچنین معیشت محور و کارآفرینی همزمان با سراسر کشور در گلستان در حال اجرا است. 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در قالب این طرح کاروان نذر خدمت هلال‌احمر گلستان با ظرفیت داوطلبی یک فوق تخصص گوارش، یک متخصص اطفال، ۲ دندانپزشک، ۲ پزشک عمومی، یک پرستار، یک ماما، ۳ کارشناس تغذیه، بهداشت محیط و روانشناسی به روستای اُقچی بزرگ در شهرستان کلاله اعزام و به ۲۲۰ نفر خدمات پزشکی و پیراپزشکی رایگان ارائه شد. ضمن اینکه داروهای بیماران مراجعه کننده نیز به زودی تحویل آنان خواهد شد. 

وی افزود: همچنین در این برنامه با همت خیرین ۴۰ سبد غذایی، ۳۰ بسته لوازم التحریر توزیع و ۴ عدد تانکر آب و ۳عدد ویلچر به خانواده‌های کم برخوردار اهدا و ۳۲ هزار لیتر آب شرب بین اهالی روستا توزیع شد. 

ییلاقی گفت: با حضور اعضای جوان تیم سحر ۶۵ کودک ضمن دریافت بسته‌های آموزشی و فرهنگی با مسابقه نقاشی، قصه خوانی، ساخت کاردستی و بازی‌های گروهی ساعاتی سرگرم کننده را گذراندند. 

معاون داوطلبان هلال‌احمر گلستان گفت: در بخش آموزشی کاروان کلاس‌های کمک‌های اولیه و رویارویی با مخاطرات برگزار و بروشور آموزشی توزیع شد که ۱۱۷ نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند. 

دیدار با خانواده شهید گرانقدر ماسان ایشان در روستای اُقچی بزرگ با حضور حجت‌الاسلام مهدوی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر گلستان از دیگر برنامه‌های نذر خدمت هلال احمر در کلاله بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز