خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست اعلام کرد:

ارائه تسهیلات تعویض ۶۵۰ دستگاه تاکسی و احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۵۶۰

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: تسهیلات لازم برای تعویض ۶۵۰ دستگاه تاکسی و احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی از محل صندوق ملی محیط زیست پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، سجاد انجم شعاع، مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اقدامات این مجموعه در خصوص قانون هوای پاک، بیان داشت: تسهیلات لازم برای تعویض ۶۵۰ دستگاه تاکسی و احداث ۱۷ نیروگاه خورشیدی از محل صندوق ملی محیط زیست پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار در کشور در حوزه قانون هوای پاک در دولت سیزدهم اعتبارات ماده ۳۳ قانون هوای پاک به صندوق ملی محیط زیست واریز شد و امسال صندوق اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی را برای ارائه تسهیلات از این محل جهت تعویض تاکسی‌های فرسوده و توسعه نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر پرداخت کرده است.

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به حدود ۶۵۰ تاکسی در سال گذشته تصویب شد و صندوق در فاز اول آن برای ۴۹ تاکسی با همکاری شهرداری تبریز تسهیلات پرداخت کرد و در نظر داریم که تسهیلات مورد نیاز هزار دستگاه تاکسی در شهر اصفهان نیز در فاز بعدی تامین شود.

او با تاکید بر اینکه شهرهای قم و اراک در نوبت بعدی پرداخت تسهیلات تاکسی‌های فرسوده قرار دارند، ادامه داد: همچنین تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر در اصفهان نیز مصوب شده است و شهرهای شیراز و تهران نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انجم شعاع گفت: منابعی نزدیک به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل این قانون باید باید به صندوق واریز می‌شد اما متاسفانه این رقم به یکی از دستگاه‌های دیگر پرداخت شده است و امیدواریم در سال آینده علی رغم اینکه بودجه صندوق در این خصوص افزایش یابد بلکه این رقم نیز به صندوق برگردد تا بتوانیم اقدامات موثرتری در خصوص هوای پاک انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز