خبرگزاری کار ایران

محورهای استراتژیک توسعه طب ایرانی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۸۳

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل در نشست روسای دانشکده‌ها و گروههای طب ایرانی، داروسازی سنتی، تاریخ پزشکی و اخلاق پزشکی و روسای ادارات طب سنتی، محورهای استراتژیک توسعه طب ایرانی و برنامه‌های این دفتر در جهت توسعه این طب را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نفیسه حسینی یکتا، با بیان اینکه همه برنامه‌هایی که در دفتر داریم اعم از سیاست گذاری‌ها و اقدامات در راستای توسعه منطقی طب ایرانی در سطح جامعه است، تصریح کرد: هدف غایی این برنامه‌ها ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت است که زمینه‌ساز دسترسی عادلانه و فراگیر مردم به خدمات طب ایرانی خواهد بود. 

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به ضرورت ساماندهی جدّی ابعاد مختلف کاربرد طب ایرانی در در دانشگاههای علوم پزشکی کشور و نقش آن در توسعه طب ایرانی گفت: دفتر طب ایرانی و مکمل براساس نقشه جامع علمی، تحقیقاتی کشور با برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت بر امور مربوط به پژوهش، آموزش و خدمات پزشکی در زمینه طب ایرانی، تلاش دارد تا به ارتقای جایگاه آن به عنوان شیوه‌ای مستند به شواهد علمی و کارآمد در نظام سلامت دست یابد. 

وی افزود: در این راستا تدوین «برنامه نقشه ماموریت محوری نقشه جامع توسعه طب ایرانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با چشم‌انداز ۵ ساله» بعنوان نقشه جامع توسعه طب ایرانی مستند به شواهد جهت واگذاری اجرای بخشهای مد نظر به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با همکاری دانشکده‌ها انجام شد. 

 حسینی یکتا با بیان اینکه دفتر طب ایرانی و مکمل، به‌عنوان متولی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه طب ایرانی در کشور، بر اهمیت بین‌الملل این دانش تأکید دارد، اظهار داشت: این دفتر برنامه‌های مختلفی را برای توسعه بین‌المللی طب ایرانی در دستور کار دارد که در حال پیگیری و انجام است. 

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه برنامه مدون و منظمی برای بازدید از دانشگاههای علوم پزشکی کشور و بررسی طب ایرانی داریم، تصریح کرد: این بازدیدها به‌منظور بررسی وضعیت طب ایرانی در دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای توسعه این دانش انجام می‌شود. 

 حسینی یکتا همچنین در خصوص موضوعاتی همچون جایگاه‌های شغلی متخصصان طب ایرانی در طرح ادغام، ضرورت پژوهش در دانشگاهها، حمایت‌های مادی و معنوی این دفتر از برنامه‌های اعلامی دانشگاهها، مکاتباب و رایزنی‌های گسترده دفتر طب ایرانی و مکمل با سازمانها و ارگانها در راستای اجرای برنامه‌های دفتر طب ایرانی و مکمل سخن گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز