خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت:

جغرافیای درخواست‌های صدور پروانه ساخت در تهران تغییر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۵۶

جلسه شورای معاونین شهرسازی و معماری مناطق ۲۲گانه به‌منظور بررسی تحلیلی وضعیت عوارض حوزه شهرسازی و صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در جلسه شورای معاونین شهرسازی و معماری مناطق ۲۲گانه که به ریاست حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و با حضور مدیران کل این معاونت و معاونین شهرسازی و معماری مناطق ۲۲گانه پایتخت برگزار شد، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، وضعیت عوارض این حوزه و همچنین صدور پروانه ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.

حمیدرضا صارمی در این جلسه ضمن ارائه توصیه‌هایی به معاونین شهرسازی مناطق، بر ضرورت کاهش زمان در رسیدگی به امور شهروندان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امسال در مقایسه با سال گذشته آمار صدور پروانه ساختمانی نسبت به درخواست‌های ارائه‌شده، ۲۰ درصد رشد داشته است اما لازم است که مناطق نسبت به شناسایی دلایل کندی روند تبدیل درخواست‌ها به صدور پروانه و رفع آنها اقدام کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که جغرافیای درخواست‌های صدور پروانه نسبت به گذشته تغییر کرده است، ادامه داد: اکنون بیشترین درخواست های صدور پروانه مربوط به مناطق جنوبی شهر است و ما شاهد افزایش نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم و امیدواریم امسال آمار صدور پروانه در پایتخت به ۲۰ هزار فقره برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مصوبات کمیسیون ماده پنج اظهار داشت: برخی به دلیل ناآگاهی به تعداد مصوبات این کمیسیون انتقاد می‌کنند، درحالی که مطابق مصوبه مجلس، بررسی پرونده ها در کمیسیون ماده پنج، یک اقدام قانونی است و مدیریت شهری کاملا منطبق بر قانون عمل می کند و این مصوبات اتفاقات خوبی در شهر و برای شهروندان رقم زده است.

صارمی همچنین با بیان این که توسعه کشورها منوط به توسعه شهرها است، گفت: باید توجه داشت که مدیریت شهری نقش مهمی در توسعه کشور دارد، بنابراین وظیفه ما در این روند، تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان پایتخت است.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در این جلسه، مدیران کل معاونت و معاونین شهرسازی و معماری مناطق درخصوص مسائل و دغدغه‌های مربوط به حوزه شهرسازی به گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز