خبرگزاری کار ایران

در دیدار مردمی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد؛

احتمال بازگشایی میدان شهرری براساس درخواست اهالی منطقه ۲۰

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۵۲۳

در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه ۲۰ با جمعی از اهالی و کسبه شهرری، نمایندگان پارلمان شهری پایتخت وعده دادند که با توجه به درخواست‌های مردمی برای بازگشایی میدان شهرری و خیابان ۲۴ متری، این مطالبه را از شهرداری تهران پیگیری خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، دیدار مردمی سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی، عضو این کمیسیون، سید جعفر شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران و غلامرضا شنگی، شهردار منطقه ۲۰ تهران در مسجد امیرالمؤمنین شهرری برگزار شد. 

در این جلسه، اهالی محل و کسبه منطقه ۲۰ تهران به بیان مشکلات خود پرداختند و عمده درخواست اهالی از اعضای شورای شهر تهران بازگشایی مجدد خیابان ۲۴ متری و میدان شهرری بود. 

اهالی محله از ایجاد پیاده راه و بسته شدن میدان شهرری شکایت داشتند و درخواست کردند تا طرح شهرداری لغو و میدان مذکور بازگشایی شود. 

به گفته اهالی شهرری، بسته شدن میدان شهرری و تبدیل آن به پیاده‌راه منجر به ایجاد ترافیک بسیار زیاد، عدم دسترس‌پذیری محله، رکود بازار و ایجاد مشکلات مالی برای کسبه شده است. 

پس از استماع صحبت‌ها و شکایات اهالی منطقه ۲۰، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش از جلسه امشب به صورت میدانی از پروژه بازدید داشتیم و شکایت اهالی را بصورت تک به تک شنیدیم. 

وی با بیان اینکه حل مشکل اهالی و پیگری آن دِینی است که بر گردن ما قرار دارد، عنوان کرد: به احترام تک تک دوستان حاضر در جلسه، تا زمانی که نظر اهالی تامین نشود، پیگیری این پروژه را رها نمی‌کنیم. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار ادامه داد: در گذشته نیز مشکلی مانند مشکل امروز اهالی شهرری در بازار تهران پیش آمد، در دوره یکی از شهرداران اسبق، سنگ‌فرش کردن بازار تهران مطرح شد، اما در آن دوره با مقاومت بازاریان مواجه شد و کار پیش نرفت. 

وی افزود: در دوره آقای قالیباف اما به دستور وی، بررسی طرح پیاده‌راه‌سازی بازار ابتدا با اهالی، کسبه و معتمدین بازار انجام شد تا آن‌ها توجیه شوند و رضایت دهند و پس از رضایت آن‌ها نیز طرح را به اجرا درآوردیم، اما متاسفانه در شهرری این کار انجام نشد و به پیوست اجتماعی و ترافیکی کمتر توجه شده است. 

وی با تاکید بر این که متاسفانه در جلسه امشب، مسئول و مجری طرح که سازمان زیباسازی است، حضور ندارد و دغدغه شهروندان را نمی‌شوند. ، اظهار داشت: جلسات متعددی برای بررسی طرح پیاده‌راه میدان شهرری برگزار شده است؛ البته این جلسات صرفا برای برگزاری نبوده‌اند، بلکه به دنبال بررسی دقیق طرح هستیم تا اشکالات موجود مجددا رخ ندهند و دوباره تصمیم ایراد دار گرفته نشود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این قول را می‌دهم که با حضور نمایندگان محله و کسبه منطقه ۲۰، موضوع را تا رفع کامل مشکل دنبال خواهیم کرد. رئیس محترم پلیس راهور تهران بزرگ نیز این قول را داده است که هرآنچه مورد تایید کارگروه باشد، اجرایی کند. 

وی افزود: بنده این قول را به شما اهالی منطقه ۲۰ می‌دهم تا راه‌حل‌های موجود با دقت بررسی شوند و اگر شما اهالی محترم اقناع نشوید، خیابان ۲۴ متری بازگشایی خواهد شد. 

تشکری هاشمی با بیان این که هدف ما تنها جلب رضایت اهالی منطقه است، گفت: هر تصمیمی که مطابق با نظر اهالی منطقه باشد، تا پیش از افتتاح پروژه گرفته خواهد شد و تصمیم نهایی متناسب با خواست اهالی است؛ هیچ‌کس نگران نباشد، در صورت ضرورت این خیابان بازگشایی خواهد شد و اگر اهالی خواستند می‌توانند بخشی از آن را به پیاده راه تبدیل کنند. 

در ادامه این جلسه، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران با بیان این که در اسفندماه سال گذشته مطالعات پروژه شهرری به اتمام رسید، گفت: اکنون روزهای پایانی پروژه است و انشاءلله در دهه فجر افتتاح خواهد شد، در این طرح خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است، اما به دلیل‌عدم افتتاح پروژه، فعلا امکان تردد اتوبوس وجود ندارد؛ پس از بازگشایی این پروژه، با اهالی محله آن را بررسی خواهیم کرد تا مشکلات باقیمانده برطرف شود. 

همچنین سید جعفر شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران در این جلسه ضمن عذرخواهی از اهالی شهرری گفت: جلب رضایت مردم مهمترین اصل است و تا پایان پروژه و جلب رضایت نهایی شهروندان در کنار آن‌ها خواهیم بود و این قول را می‌دهیم که تا افتتاح پروژه در کنار مردم باشیم. 

در ادامه، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان این که ما نمایندگان مردم هستیم، گفت: این ششمین جلسه‌ای است که درخصوص این پروژه برگزار می‌شود و همین موضوع نمایانگر آن است که کار ما درخصوص این پروژه به پایان نرسیده است. 

وی افزود: شهرداری باید به‌روشنی بگوید این طرح به دنبال حل چه مشکل و چالشی است. این‌گونه جلسات نباید صرفا به بیان کلی‌گویی‌ها اختصاص یابد، بلکه موضوعات باید به صورت جزئی بیان شود تا مشخص شود علت ایجاد چنین پروژه‌هایی چه بوده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به نظر و خواست اهالی منطقه، شخصا موضوع بازگشایی خیابان ۲۴ متری را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز