خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور مطرح کرد:

پزشکی قانونی آمار ۸۴ شهید در حادثه تروریستی کرمان را تایید کرده است/ هنوز برخی اجساد مجهول الهویه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۸۳

رئیس اورژانس کشور گفت: مطابق آخرین آمار ۸۴ شهید داریم که پزشکی قانونی آن را تایید کرده و تعدادی از اجساد قابل شناسایی نیست و هنوز برخی اجساد مجهول الهویه هستند و باید از طریق DNA یا از طریقی که پزشکی قانونی باید آن را انجام دهد، پیگیری و شناسایی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جعفر میعادفر» رئیس اورژانس کشور در مورد آخرین آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی کرمان توضیح داد: خوشبختانه اقداماتی که در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس انجام شده، خدمات خیلی خوبی بوده و همکاران دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سایر دستگاه‌هایی که در استان فعالیت داشتند به درستی خدمات را ارایه داده اند. 

میعادفر گفت: تعداد مصدومانی که اورژانس اعلام کرده تا کنون ۲۸۴ مورد بوده است که بر اساس آخرین آمار از ۱۲ بیمارستانی که افراد آنجا بستری هستند، ۱۴۹ بیمار در بخش‌ها اقدامات درمانی اصلی را دریافت کرده‌اند و به زودی مرخص می‌شوند. 

رئیس اورژانس کشور افزود: هم اکنون ۴۶ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند که روی بخشی از آن‌ها اعمال جراحی متعددی انجام شده و باید حدودا دو روز در بخش‌های ویژه بستری باشند تا بتوانند به بخش عمومی منتقل شوند. تعدادی نیز وضعیت خیلی خوبی ندارند و همه همکاران ما تلاش می‌کنند مراقبت در مانی کافی روی آنها انجام شود.

میعادفر ادامه داد: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی، دو اکیپ از تهران برای کمک به کادر درمان؛ پزشکان و پرستاران به کرمان اعزام شدند یک اکیپ نیز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان آمدند و اقدامات درمانی درحال انجام است. 

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: شب گذشته تا ۳ صبح با وزیر بهداشت از تمام بیمارستان‌ها و بیماران بازدید صورت گرفت و در خصوص روند اقدامات درمانی بیماران با این افراد و با پرستاران و پزشکان صحبت شد و وزیر بهداشت در جریان کل فعالیت‌ها قرار گرفتند. 

میعادفر در مورد تعداد شهدای این حادثه تروریستی بیان کرد: ما آمارهای متعددی داشتیم و حتی تا ۱۰۳ نفر هم شمارش شده بود به این خاطر که در منطقه تعداد فوتی‌ها زیاد بود و با اینکه جمع آوری اجساد در حوزه فعالیت ما نیست، به دلیل صحنه بدی که وجود داشت، با همه امکانات تلاش شد مصدومان و شهدا جمع آوری و به مراکز درمانی منتقل شوند. در این جابه جایی‌ها دوباره برخی از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری منتقل شده اند. بنابراین چون برخی اجساد متلاشی بودند؛ همین باعث شده بود که شمارش‌ها دو بار انجام شود و وقتی اجساد در پزشکی قانونی کنار هم قرار گرفت، مطابق آخرین آمار ۸۴ شهید داریم که پزشکی قانونی آن را تایید کرده و خوشبختانه از ۱۰۳ شهید به ۸۴ مورد رسیده ایم. 

او در آخر اضافه کرد: تعدادی از اجساد متلاشی و بخشی از آن قابل شناسایی نیست و هنوز برخی اجساد مجهول الهویه هستند و باید از طریق DNA یا از طریقی که پزشکی قانونی باید آن را انجام دهد، پیگیری و شناسایی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز