خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

صف نوبت کاشت حلزون در کشور برداشته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۲۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ با دو هزار دستگاه حلزون که توسط هیات امنای ارزی تهیه شد، صف نوبت کاشت حلزون در کشور برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم یادبود عباس شیبانی که صبح امروز در هتل قلب برگزار شد، گفت: دکتر شیبانی قبل از انقلاب مبارزاتی داشتند و بارها توسط حکومت ستم شاهی دستگیر و روانه زندان شدند. در ۱۹ سالگی فعالیت سیاسی خود را آغاز کردند و از ویژگی های اصلی ایشان این بود که ساده زیست و پاک زیست بودند و از درد مردم خبر داشتند و همچنین از ویژگی‌های مهم ایشان ولایت پذیری و تبعیت از رهبری بود که برای ما الگو است و در هیچ مسئولیتی شانه خالی نمی کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل هیات امنای ارزی گفت: در شرایطی که ما درگیر جنگ بودیم و زیرساخت‌های ما مانند امروز نبود هیات امنای ارزی تشکیل شد و این نهاد یک نهاد انقلابی است ما امروزه با تحریم‌های زیادی مواجه هستیم و هیات امنای ارزی به عنوان بازوی قوی و انقلابی به ما کمک می کنند.

عین‌اللهی تصریح کرد: در آن زمان ما مجبور بودیم تعدادی از بیماران را به دلیل کمبود امکانات به خارج از کشور بفرستیم اما با این کار بسیار خوبی که انجام شد کم کم نیاز اعزام بیماران به خارج از کشور کاهش پیدا کرد و هیات امنای ارزی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

وی ادامه داد: امروزه به عنوان یک ذخیره راهبردی به هیات امنای ارزی نگاه می کنیم ما با تهدیدات زیادی برای کشور مواجه هستیم و چیزی که ما را نجات می دهد ذخیره راهبردی است ما در کرونا به ارزش هیات امنای ارزی پی بردیم در کرونا ۲۰۰ میلیون دوز توسط هیات امنای ارزی وارد شد. میزان مرگ و میر ما ۱۲۲ هزار نفر تا آذر ۱۴۰۰ بود و از آذر ۱۴۰۰ که واکسن تزریق به صورت گسترده شروع شد تا به امروز ۲۲ هزار نفر جان خود را به دلیل کرونا از دست دادند که اکثر جان باختگان هم مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است. همچنین تا به امروز ۲۸۰ دستگاه سنگین سرمایه‌ای برای ما توسط هیات امنای ارزی تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در افرادی که نیاز به کاشت حلزون گوشی دارند، با دو هزار دستگاه حلزون که توسط هیات امنای ارزی تهیه شد صف نوبت کاشت حلزون در کشور برداشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز