خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد:

انهدام باندهای قاچاق انسان و اشیای عتیقه توسط پلیس فرودگاه‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۳۰۶

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از انهدام باندهای قاچاق اشیای عتیقه و قاچاق انسان توسط این پلیس تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محسن عقیلی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲) در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آمار کشفیات پلیس فرودگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون ۶ درصد کاهش سرقت‌های خرد در فرودگاه‌های کشور داشته‌ایم و همچنین بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در فرودگاه‌های سراسر کشور کشف شده است.

وی افزود: پلیس فرودگاه یکی از پلیس‌های تخصصی و حساس کشور است. این پلیس تخصصی وظیفه تامین نظم و امنیت ۶۲ فرودگاه در کشور را دارد. همکاران پر تلاش ما در سطح فروگاه‌های کشور با استفاده از دانش و تجهیزات پیشرفته موفق شده‌اند امنیت را سطح فرودگاه‌ها حاکم کنند.

عقیلی همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال بیش از ۲۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور به سفرهای داخلی و خارجی رفته‌اند.

وی در خصوص ماموریت پلیس فرودگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا، طلا، ارز و مواد مخدر گفت: از وظایف مهم پلیس فرودگاه مبارزه با قاچاق است که اقدامات سازنده‌ای در این زمینه انجام شده است؛ به نحوی که میزان کشفیات قاچاق کالا، ارز و طلا از ابتدای امسال تا کنون ۴۶۶ میلیارد تومان بوده است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور به نزدیک بودن سفر حج عمره اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت بالای کشور عربستان در خصوص برخی داروها، لیست داروهای ممنوعه اعلام شده است، که این فهرست در اختیار مدیران کاروان‌ها قرار خواهد گرفت تا زائران دچار مشکل نشوند.

عقیلی گفت: فرودگاه‌ها در زمان خروج مسافران و زائران کنترل‌های لازم را انجام خواهند داد و داروهایی که در کشور مقصد دچار مشکل است از خروج آن جلوگیری می‌کنند تا مسافران و زائران در کشور مقصد دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به ماوریت پلیس در حوزه عفاف و حجاب گفت: خوشبختانه بیشتر بانوانی که از طریق خطوط هوایی مسافرت می‌کنند، حجاب شرعی خود را رعایت می‌کنند و تا امروز مشکلی در این زمینه نداشتیم؛ البته اگر کسی حجابش کامل نباشد، از ارائه خدمات به آنها تا زمانی که حجاب را رعایت نکنند، معذور هستیم.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: در فرودگاه‌های کشور تفاوتی بین تجهیزات امنیتی گیت اول و دوم وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری می‌شود، به معنی ممنوع بودن حمل آن قطعه در پرواز است.

وی در پایان گفت: اخیرا توانستیم یکی از باندهای بزرگی را که اشیای عتیقه قاچاق می‌کردند، شناسایی و منهدم کنیم و همچنین باندهایی را در زمینه قاچاق انسان شناسایی و منهدم کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز