خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست صورت گرفت؛

اهدای لوح تقدیر به ۳۳ واحد در «همایش ملی واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز»

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۶۹

صبح امروز در «بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز»، با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و جمعی از مسئولان این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت به ۳۳ واحد واجد شرایط «لوح سبز» اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز» صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲) با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، ایرج حشمتی، معاون محیط‌زیست‌ انسانی سازمان، کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت و جمع دیگری از مدیران سازمان محیط‌زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن همایش‌های شهدای محیط‌زیست برگزار شد.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این مراسم گفت: توسعه پایدار در کشور ما ۴ راهبرد اصلی دارد و در کنار فعالیت‌های اقتصادی نباید شاهد تخریب محیط‌زیست، تغییر کاربری اراضی و مصرف غیربهینه انرژی باشیم.

ایرج حشمتی خاطرنشان کرد: قوانین بسیار زیاد و ارزنده‌ای در حوزه حفاظت از محیط‌زیست وجود دارد و همچنین از ادوار گذشته تکالیف انباشت‌شده بسیاری نیز مربوط به این قوانین و مقررات وجود دارد که همین مساله کنترل شرایط زیستی را در کشور سخت‌تر کرده است.

وی تاکید کرد: ما مجبور هستیم که راهکارهای بهتر و علمی‌تری را برای حفظ محیط‌زیست پیدا کنیم، زیرا در سال‌های اخیر تغییرات اقلیمی هم به مشکلات محیط‌زیستی دامن زده است. امروز تمام صاحبان صنایع که در این جلسه حضور دارند، باور دارند که زیست بهتر برای فرزندانمان منوط بر رعایت قواعد زیست‌محیطی است.

حشمتی با بیان این که پایش‌های دوره‌ای از واحد‌های صنعتی جزو مهمترین عملکردهای سازمان محیط‌زیست در سطح کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: در صورت مشاهده تخلف و ایجاد آلودگی محیط‌زیستی، این پایش‌ها می‌تواند به اخطار، پیگیری و پلمب منجر شود، ولی باید پرسید تا چه زمانی می‌توانیم با قوانین و تحکم محیط‌زیست را حفظ کنیم و باید چاره فرهنگی برای این مساله بیندیشیم.

معاون محیط‌زیست‌ انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در شرایطی که کشور ما در شرایط تحریم قرار دارد، شما صاحبان صنایع توانستید با استفاده از توان علمی داخلی مسائل علمی پیرامون صنایع خود را توسعه دهید و رعایت قواعد محیط‌زیستی نیز باید یکی از این مولفه‌ها برای تمامی صنایع باشد.

وی همچنین یادآور شد: در سال ۹۷ شاخص‌های تعیین صنایع سبز تغییر پیدا کرد و با توجه به مسائل روز، این شاخص‌ها تعیین شد. ما در سال ۱۳۸۴ برای اولین بار توانستیم واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم و این امر برای واحدهای معدنی در سال ۹۹ محقق شد.

حشمتی با بیان این که در همایش امسال ۳۰۵واحد متقاضی دریافت لوح سبز شدند، گفت: از بین این تعداد، ۲۱۴ واحد صنعتی، ۸۱ واحد خدماتی و ۱۰ واحد معدنی بودند که از این میان ۳۳ واحد حائز دریافت لوح سبز شدند که ۲۴ واحد آن صنعتی، ۸ واحد خدماتی و یک واحد معدنی بودند. همچنین علاوه بر این ۳۳ واحد، ۴ واحد دارای بهترین شرایط بودند که جزو واحدهای برگزیده محسوب شدند.

معاون سازمان محیط‌زیست در پایان با اشاره به این که در همایش امسال، حدود ۱۰ درصد از متقاضیان توانستند لوح صنعت سبز را دریافت کنند، بیان کرد: شاخص‌هایی مانند مدیریت انرژی، پسماند، تولید محصول سبز و ایجاد واحدهای بهداشت و محیط‌زیست از جمله مولفه‌های اصلی سازمان در بررسی این واحدها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز