خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با ایلنا:

با مدرسه‌داری چهره‌های سیاسی مسئله‌ای نداریم/ بر چه اساسی باید جلوی مدرسه‌داری‎شان را بگیریم؟!

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۸۰۷

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: جلوی مدرسه داری مدیران و مسئولان در دستگاه آموزش و پرورش را می‌گیریم، اما در خصوص چهره‌های سیاسی مسئله‌ای نداریم.

«احمد محمودزاده» رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد جزئیات مجوز فروش ساختمان‌های مازاد آموزش و پرورش به موسسان مدارس غیردولتی توضیح داد: این موضوع از قبل وجود داشته و ما بازنگری در قانون انجام می‌دهیم و ماده ۱۲ قانون مدارس غیردولتی به این نکته پیش‌تر اشاره کرده بود. 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اضافه کرد: در ماده ۱۲ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی آمده است، مطابق این قانون به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود، مطابق قوانین و مقررات، زمین و ساختمان‌های مازاد بر نیاز خود را به صورت اجاره یا فروش به مؤسسان مدارس غیردولتی واگذار کند. آیین نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مذکور ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. 

او تصریح کرد: فروش و واگذاری‌ها در هر محل مشروط بر آن است که دسترسی مردم به مدارس دولتی در آن محل دچار خلل نشود. یعنی اگر در یک منطقه مدرسه دولتی نیاز باشد، اولویت تخصیص ملک مازاد آموزش و پرورش با ساخت مدرسه دولتی است و این قانون در مورد محلاتی صدق می‌کند که ساخت مدرسه غیردولتی به مدارس دولتی خللی ایجاد نکند. 

محمودزاده در ادامه در مورد احتمال ایجاد رانت یا هر نوع تخلف احتمالی در چنین طرحی بیان کرد: چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، چرا که تصمیم گیری در این خصوص فردی نیست و کارگروهی در هر استان دارد که ملک یا فضای مورد نظر مطرح می‌شود و پس از آن در شورای آموزش و پرورش بررسی خواهد شد و هر فضای مازادی امتیازبندی می‌شود و اینگونه نیست که بدون بررسی ملکی به موسس مدرسه‌ای غیردولتی فروخته شود، بلکه متناسب با امتیازها و دیدگاه کارگروه و شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گیری می‌شود. 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در ادامه تاکید کرد: پس از تصویب موضوع، ملک از طرق قانونی در اختیار موسسان مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه افراد باید شاخص‌هایی که برای موسسان تعیین شده را هم داشته باشند. 

محمودزاده تصریح کرد: ما در مدارس غیردولتی به شاخص‌ها و استانداردهای لازم در زمینه ساختمان و فضای فیزیکی، امکانات و نیروی انسانی و کیفیت برنامه درسی و… به شدت حساس هستیم و نظارت ما باید روی این موارد به شکل دقیق احصا شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این دولت حمایت‌ها و نظارت‌ها را تقویت کرده ایم؛ مقام معظم رهبری نیز فرمودند: آموزش و پرورش خود را از نظارت بر مدارس غیردولتی فارغ نداند. 

او در بخش دیگر اظهارات خود در مورد صدور مجوز تاسیس مدرسه غیردولتی برای برخی چهره‌های سیاسی متقاضی و احتمال ورود این افراد به حوزه مدرسه داری در شرایط جدید بیان کرد: موضوع تعارض منافع قبلا در قالب بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است و در همین بازنگری قانون نیز این بحث را آورده ایم. 

محمودزاده عنوان کرد: در این قانون آمده است که وزیر آموزش و پرورش، معاونین، اعضای شورای سیاستگذاری در دستگاه آموزش و پرورش نمی‌توانند مدرسه داری کنند؛ یا باید مسئولیت داشته باشند یا مدرسه داری کنند و تنها حق انتخاب یکی از این دو گزینه را دارند، اما در مورد چهره‌های سیاسی که شما می‌پرسید، این موضوع متفاوت است؛ چهره سیاسی که خارج از آموزش و پرورش است و مسئولیتی در این دستگاه ندارد، شامل تعارض منافع نیست، چرا که در تصمیمات آموزش و پرورش تاثیرگذار نیست. ما بر چه اساسی جلوی مدرسه داری این افراد را بگیریم؟ ما جلوی مدرسه داری مدیران و مسئولان در دستگاه آموزش و پرورش را می‌گیریم، ولی در خصوص چهره‌های سیاسی مسئله‌ای نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز