خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت:

شرایط پایدار جوی و عدم وزش باد مؤثر باعث تشدید آلودگی هوای تهران شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۹۱

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که کیفیت هوای پایتخت، امروز برای سومین روز متوالی در شرایط نامطلوب قرار دارد، گفت: از ابتدای آذر تا دیروز، کیفیت هوای تهران یک روز پاک، ۴ روز قابل قبول، ۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم بود.

به گزارش ایلنا، محسن هرمزی با تأکید بر این که در همه روزها، ذرات معلقِ کوچک‌تر از دو و نیم میکرون، آلاینده شاخص شهر تهران بوده است، افزود: در روزهای ششم آذر و دیروز، ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون همزمان با ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون، فراتر از حد مجاز بوده است.

وی با اشاره به این که تداوم شرایط پایدار جوی و عدم وزش باد مؤثر در اکثر روزهای این بازه زمانی، باعث تشدید شرایط آلودگی و عدم تهویه مناسب آلاینده‌ها شده است، به گونه‌ای که میانگین سرعت باد در بسیاری از روزهای این دوره کمتر از دو متر بر ثانیه بوده و این شرایط انباشت آلاینده‌ها را در پی داشته است، اظهار داشت: دیروز با شاخص ۱۵۴، آلوده‌ترین روز از ابتدای سال تاکنون از منظر ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون بوده است.

هرمزی با بیان این که تعداد روزهای فراتر از حد مجاز در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۷ روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز شرایط ناسالم بوده است، ضمن این که دو روز ناسالم برای گروه‌های حساس به لحاظ آلاینده NO2 نیز ثبت شده بود؛ هر چند شرایط حال حاضر، بسیار فراتر از حد استاندارد سلامت است، اما از نظر تعداد روزهای آلوده، اندکی بهتر از بازه زمانی مشابه در سال قبل بوده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، معاون شهردار پایتخت در پایان با استناد به پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم شرایط پایدار جوی در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود گروه‌های حساس جامعه شامل افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار از حضور، تردد و فعالیت در فضای باز خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز