خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت خبر داد:

تامین ۳۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌شده تا پایان ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۲۶

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران از تامین ۳۰ میلیون متر مکعب پساب تصفه‌شده از طریق تصفیه‌خانه‌های بزرگ‌مقیاس شرکت آب و فاضلاب استان در جنوب شهر تهران و انتقال آن به مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین نظری در تشریح جزئیات پروژه‌های حوزه آب سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، کاهش نزولات جوی و خشکسالی در سالیان اخیر که باعث کاهش سطح آب منابع زیرزمینی و همچنین افت منابع سطحی شده است، برای جلوگیری از هدررفت آب و همچنین با هدف مدیریت این موضوع، شهرداری تهران استفاده مجدد از پساب و بازچرخانی پساب و استحصال آن را طی سال های گذشته در دستور کار قرار داده است. 

وی افزود: به‌منظور آبیاری فضای سبز تا پایان سال ۱۴۰۰، سالیانه از ۹.۵ میلیون متر مکعب پساب استفاده می‌شد. همچنین با اجرای خطوط انتقال پساب و ایستگاه پمپاژ در مناطق ۱، ۲ و ۵ تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۹.۰۳ میلیون متر مکعب پساب تامین و مورد استفاده قرار گرفت. 

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران ادامه داد: تامین ۳۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌شده از طریق تصفیه‌خانه‌های بزرگ‌مقیاس شرکت آب و فاضلاب استان در جنوب شهر تهران و انتقال آن به مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ (جمعا ۴۹.۰۳ میلیون مترمکعب) نیز از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد. 

نظری همچنین میزان پساب اضافهشده به چرخه بهره‌برداری در آبیاری فضای سبز طی ۸ ماه گذشته را ۳.۹۷ میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون میزان پساب تصفیه‌شده در حال استفاده در فضای سبز شهر تهران از محل تصفیه خانه‌ها (مجموعا ۱۵ تصفیه خانه)، حدود ۲۳ میلیون مترمکعب در سال است. 

وی به برنامه‌های آتی برای استفاده از پساب تصفیه‌شده نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، ۳۰ میلیون متر مکعب نیز از پساب ۹ تصفیه‌خانه (خاورشهر، صاحبقرانیه، محلاتی، زرگنده، قیطریه، تصفیه‌خانه جنوب، اکباتان، تصفیه‌خانه شماره ۶ و فیروزبهرام) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، نظری در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث تصفیه‌خانه‌های محلی، اظهار داشت: تصفیه‌خانه نهج‌البلاغه با ظرفیت تصفیه ۶۰۰ هزار متر مکعب آب در سال با پیشرفت ۹۰ درصد جهت آبیاری فضای سبز بوستان نهج‌البلاغه و همچنین تصفیه‌خانه موتوری سنگین با ظرفیت تصفیه ۶۰۰ هزار متر مکعب آب در سال با پیشرفت  ۵۰درصد جهت آبیاری فضای سبز منطقه ۲ از جمله این تصفیه‌خانه‌ها است که با افتتاح آنها، مجموعا پساب تصفیه‌شده از طریق تصفیه‌خانه‌های محلی به میزان ۱.۲ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز