خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان ۴۵ هکتاری چهارباغ تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۱۴۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهارباغ خبر داد و گفت: بوستان ۴۵ هکتاری چهارباغ (باغ بهشت، باغ آفرینش، باغ دانش، باغ ایمان) در دو فاز عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسین نظری با اعلام این مطلب گفت: فاز اول احداث بوستان چهارباغ که مجموعه فرهنگی- هنری در مقیاس فرامنطقه‌ای، شهری و فراشهری (ملی) است، در حال انجام است و تا کنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ گفت: این سایت در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلی است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی این مجموعه، سایت چهار باغ را به‌منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره‌برداری خواهد رساند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در طراحی مجموعه چهارباغ، انسجام کامل این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شده که حتی‌الامکان، بهره‌گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال، احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد. همچنین طراحی چهارباغ با حفظ اصول معماری ایرانی- اسلامی در عین نوآوری و ابتکار انجام می‌شود و از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی این سایت استفاده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مساحت این سایت حدود ۴۵ هکتار است که در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده، گفت: ۱۲.۵ هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۹ هکتار متعلق به باغ آفرینش، ۷ هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲هکتار متعلق به باغ بهشت است. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: عملیات خاکی باغ‌های بهشت و ایمان، جاده پیرامونی و دیواره تصفیه‌خانه انجام شده است و اجرای دیواره شمالی پوسته اتصال و خاکبرداری محل پارکینگ زیرپوسته در دست اجرا قرار دارد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: گونه‌های گیاهی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد، گونه‌های بومی، مقاوم به کم‌آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران خواهند بود. 

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نظری در پایان گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، پوسته اصلی و باغ بهشت انشاءالله تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز