خبرگزاری کار ایران

ساخت ۱۸ ایستگاه شتاب‌نگاری توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۱۵۴

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از ساخت ۱۸ ایستگاه شتاب‌نگاری توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود حق‌لطفی ضمن اعلام رضایت از روند ساخت ایستگاه‌های شتاب‌نگاری افزود: با تفاهم صورت‌گرفته با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با توجه به ماموریت‌های سازمان عمرانی مناطق شهرداری در توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های عمرانی شهر، احداث ۲۸ ایستگاه شتاب‌نگاری در اطراف پایتخت از سال ۱۴۰۱ در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به خاص بودن تجهیزات ایستگاه‌های شتاب‌نگاری، طراحی و ساخت فونداسیون این ایستگاه‌ها نیز به صورت خاص و ویژه انجام می‌شود که تا کنون از این ۲۸ ایستگاه، ۱۸ ایستگاه آن توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ساخته شده است و به‌منظور تجهیز و بهره‌برداری، تحویل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شده و ساخت ۱۰ ایستگاه نیز در مرحله ابلاغ قرارداد است. 

وی با بیان این که ایستگاه‌های شتاب‌نگاری در قالب ۲ تیپ در اطراف شهر تهران احداث می‌شود، از صعب‌العبور بودن مسیرها و شرایط بدِ جوی در ارتفاعات، به عنوان مهمترین موانع و مشکلات اجرایی این پروژه یاد کرد و گفت: محدوده جاده چالوس، گچسر، طالقان، فشم، آهار، دماوند، لواسان، گیلاوند، کرج، کهریزک، رباط‌کریم، ایوانکی، پیشوا و دربندسر از جمله نقاطی است که احداث ایستگاه‌های شتاب‌نگاری در آنها طراحی و جانمایی شده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ایستگاه‌های شتاب‌نگاری مجهز به مهمترین تجهیزات پایشی برای سامانه هشدار سریع زلزله هستند که جنبش نیرومند زمین ناشی از زلزله را اندازه گیری می‌کند. داده‌های تجهیزات ایستگاه‌های شتاب‌نگاری کاربرد فراوانی در مطالعات مهندسی از جمله تعیین میزان خسارات ساختمان‌ها در زلزله، مطالعات رفتار سدها، بهبود آیین‌نامه‌های ساختمانی و همچنین سامانه‌های هشدار سریع زلزله دارد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز