خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر:

حریم تهران وضعیت اسفناکی دارد/اجازه تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی را در شهر نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۵۷۲

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که حریم تهران وضعیت اسفناکی دارد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی سلامت مردم را از بین می‌برد. باید چه چیزی بگوییم که بدانند این نمایشگاه مردم را می‌کشد و به بیمارستان و تیمارستان می‌فرستد؟ دلیلی بالاتر از این؟ ما انتظار نداریم که فرمانداری مقابل ما بایستد. ما به تنهایی به جنگ می‌رویم، اما باید بگوییم که سازمان نمایشگاه‌ها دکان است و دلال‌بازی می‌کند.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در یکصد و نودمین جلسه شورا و در واکنش به سخنان احمد قیومی، فرماندار تهران اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که مردم در شهر در آسایش و آرامش باشند. هرچه مخل این آسایش بود، باید حذف شود. برای مثال وقتی می‌بینیم که کسی با بلندگویی در وانت مزاحم مردم می‌شود، باید از پلیس درخواست کنیم که برخوردهای لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: در فضایی وسیله‌ای ایجاد می کنیم که آسایش و آرامش مردم را از بین می‌برد؛ این فضا، نمایشگاه بین‌المللی در خیابان سئول است. این اظهر من‌الشمس است و باید چه چیزی بگوییم که بدانند این نمایشگاه مردم را می کشد و به بیمارستان و تیمارستان می‌فرستد؟ دلیلی بالاتر از این؟ ما انتظار نداریم که فرمانداری مقابل ما بایستد. ما به‌تنهایی به جنگ می‌رویم. سازمان نمایشگاه‌ها دکان است و دلال‌بازی می‌کند.

چمران تاکید کرد: نمایشگاه سلامت مردم را از بین می‌برد. این کار یعنی چه و چه معنایی دارد؟ به جای اینکه بگوییم نمایشگاه مخل آسایش مردم است، می‌گوییم این مخالفت چه دلیلی دارد؟ چطور دودی که از مغازه سنگکی بالا می‌رود مخل آسایش است، اما نمایشگاهی که نقاط مختلف شهر را درگیر می‌کند، مخل آسایش نیست؟ ما به کمک نیاز نداریم، اما به چوب لای چرخ گذاشتن هم نیاز نداریم.

وی افزود: حتی اگر زنجیر انسانی هم مقابل نمایشگاه ایجاد کنیم، این کار را انجام می‌دهیم، اما انتظار مقابله نداریم. ما اجازه نمی‌دهیم تابلوهای شهرداری و شهر، تبلیغات نمایشگاه را انجام دهد و هرکسی می خواهد این اجازه را بدهد، بدهد. باید مصوبات شورا به اجرا گذاشته شود نه اینکه جلوی آن را بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در دیگر حوزه‌ها همچون پسماند مشکلات حل نشده است؛ هرچند دستگاه زباله سوز پنج هزار تنی در چین تفاهم شده و در تهران نصب خواهد شد تا مشکل پسماند رفع شود.

وی ادامه داد: بافت فرسوده مساله بزرگی است و ما بیش از همه فکر این موضوع بودیم. ما گفتیم ۱۰۰ درصد عوارض را شهرداری بپردازد و از مردم پول نگیرد که سازمان بازرسی مصوبه‌ای داد و گفت این اقدام خلاف موضوع است و به نظر بنده این موضوعی که مطرح کردند از آن سوی بام افتادن است.

چمران با بیان این که دولت تورم سال قبل را ۴۷ درصد اعلام کرده است، یادآور شد: ما می توانستیم افزایش نرخ‌ها را به همین میزان قرار دهیم، اما نرخ حمل و نقل عمومی را ۲۲ درصد و ۱۵ درصد افزایش دادیم. هر روز ماست و دیگر اقلام گران می شود و آن وقت یک سازمان می گوید که چرا نرخ اتوبوس این‌گونه است؟ این موارد دردآور است. باید چشمان خود را باز کنند و درست بنگرند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که یک طبقه اضافی در بافت فرسوده مجوز گرفت، تصریح کرد: این موضوع مطرح شد که پارکینگ مشکل دارد و گفتیم این یک موضوع بخشیده شود و اشکالی ندارد.

وی با تاکید بر این که باید انبارهای بزرگی در اطراف تهران ایجاد شود و ما نیز حمایت می کنیم، گفت: نباید انبارها در بازار وجود داشته باشند و تنها اقلامی که برای فروش در نظر گرفته شده است، باید در بازار باشد که هویت شهر تهران است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، چمران در پایان تاکید کرد: حریم تهران وضعیت اسفناکی دارد. دو روز قبل در منطقه ۱۸ تابلوهای شهر تهران را کنده‌اند. فرماندارانی همچون فرماندار اسلامشهر پای کار خود ایستادند و حکم غیرقانونی از قاضی گرفتند. مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی قانونی است و یک بند و سه تبصره آن مشکل دارد که باید ریشه‌ای حل شود. این مشکل به جز تهران در مشهد، اصفهان، سنندج و دیگر شهرها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز