خبرگزاری کار ایران

طرح جذب اعضای هیات علمی فناور در دانشگاه‌ها تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۴۸

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب طرح جذب اعضای هیات علمی فناور در دانشگاه‌ها در این هیات خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی کی‌نژاد در همایش منطقه‌ای هیات اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی شمالغرب کشور در دانشگاه صنعتی سهند، گفت: پس از بررسی و تصویب این مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها می‌توانند هیئت‌علمی فناور جذب کنند. 

وی افزود: با اجرایی شدن این مصوبه اساتیدی که طرح فناورانه داشته باشند می‌توانند طرح خود را در دانشگاه اجرا کنند و ضمن کارآفرینی برای افراد تحصیل‌کرده موجب کسب درآمد برای دانشگاه‌ها شوند. 

وی گفت: ۱۶۰ عضو هیات علمی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه‌های کشور جایابی شده و احکام آن‌ها صادرشده است. 

کی نژاد ادامه داد: تعداد ۳۶ نفر نیز در فراخوان امسال شرکت کرده‌اند که مراحل جذب این متقاضیان در حال انجام است و به‌زودی در دانشگاه‌ها مشغول خواهند شد. 

در ادامه اسماعیل فاتحی‌فر رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز از طولانی بودن فرآیند انجام استعلام‌ها و مراحل سامانه جذب اعضای هیئت علمی انتقاد کرد و خواستار تسهیل پذیرش متقاضیان شد. 

فاتحی‌فر تاکید کرد: انرژی زیادی برای جذب بهترین افراد در دانشگاه‌ها صرف می‌شود ولی در نگه داشت این افراد دقت لازم نمی‌شود و بایستی آیین‌نامه‌ها به‌خوبی آموزش داده شود تا مشکلی ایجاد نشود. 

وی بیان کرد: اکنون بخش اعظمی از وقت و انرژی روسای دانشگاه‌ها صرف جذب بودجه و جذب افراد می‌شود که این امر موجب کاهش بهره‌وری دانشگاه‌ها شده است. 

گفتنی است، همایش منطقه‌ای هیات اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور روسای دانشگاه‌ها، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیران جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های این سه استان در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد. 

در این نشست یک‌روزه، آخرین تغییرات آیین‌نامه‌ها و مقررات و مسائل و مشکلات جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها طرح و بررسی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز