خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارندگی‌ها در برخی مناطق کشور تا روز جمعه/ هشدار زرد برای ۵ استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۱۲۳

سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی‌ها در برخی مناطق کشور از امروز تا روز جمعه خبر داد و برای ۵ استان هشدار زرد رگبار باران، وزش باد شدید و احتمال آب‌گرفتگی‌ معابر را صادر کرد.

به گزارش ایلنا،‌ پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲) در مناطقی از خراسان جنوبی، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، اما در سایر مناطق کشور جو نسبتا آرام و پایداری مستقر است. 

فردا (سه‌شنبه) با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان،‌ مازندران،‌گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و بارش باران روی می‌دهد، بارندگی‌ها طی این روز در استان گلستان شدید خواهد بود. روز چهارشنبه نیز بارش‌ها در این مناطق ادامه خواهد داشت و در این روز وزش باد در نوار شرقی افزایش می‌یابد و علاوه بر آن در نیمه شرقی خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. 

همچنین براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران انتظار می‌رود. روز پنجشنبه نیز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و اواخر وقت ابرناکی و وزش باد شمالی در سواحل غربی دریای خزر آغاز می‌شود. 

البته روز چهارشنبه در شرق کشور وزش باد شدید و وقوع پدیده گرد و خاک محتمل است، ضمن این‌که طی دو روز آینده خلیج‌فارس و دریای خزر نیز از بعدازظهر سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه مواج می‌شود. همچنین روز جمعه در شرق اردبیل و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما روی می‌دهد و دریای خزر مواج می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین درباره تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ۵ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان طی امروز هشدار سطح زرد صادر کرده است. 

این مخاطره جوی می‌تواند احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پروازها و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی را در استان‌های ذکرشده به همراه داشته باشد. 

توصیه سازمان هواشناسی به مردم و مسئولان این استان‌ها، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد طی امروز است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز