خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر داد:

دستگیری قاتل ۱۹ ساله به جرم به آتش کشیدن ۱۰ افغانستانی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۵۸۵

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آتش‌سوزی مرگ‌بار در مرکز شهر تهران و دستگیری عامل این حریق که در آن ۱۰ تبعه افغانستان دچار سوختگی شدند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع آتش‌سوزی یک ساختمان در مرکز شهر تهران و زخمی شدن ۷ تن و فوت ۳ تن از کارگران آن ساختمان، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اعزام به محل وقوع حادثه و بررسی صحنه دریافتند که ابتدای مهرماه یک ساختمان در یکی از محله‌های مرکز شهر تهران به صورت گسترده آتش گرفته است و در یکی از طبقات، ۱۰ تن از افراد تبعه افغانستان در این آتش‌سوزی به دام افتاده‌اند و هفت تن از آنان دچار سوختگی می‌شوند و ۳ تن دیگر به دلیل شدت سوختگی فوت می‌کنند. 

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کاراگاهان در ادامه با تحقیقات محلی دریافتند که یک روز پیش از وقوع حریق، یک جوان ۱۹ ساله افغانی با ۹ تن از افغانی‌های حاضر در آن ساختمان درگیر شده و به بیرون از ساختمان طرد می‌شود. پس از آن، کارآگاهان با توجه به سوختگی آن جوان در حال فرار، سریعا وی را شناسایی و دستگیر کردند و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان این که متهم در بازجویی ابتدا موضوع را منکر شد و سپس ناگزیر لب به اعتراف گشود، عنوان کرد: متهم در بازجویی اقرار کرد که به دلیل مسائل غیراخلاقی با ۹ تن از افراد داخل اتاق درگیر شده است و سپس آن ۹ تن، وی را به بیرون از ساختمان طرد کرده‌اند و شامگاه حین استراحت، او به ساختمان نفوذ کرده است و با استفاده از بنزین ساختمان را به آتش کشید و حین فرار خودش نیز دچار سوختگی شد.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، ولی‌پور گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، به جرم قتل عمد در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز