خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

۴۵ درصد از تیم های مدیریتی و هلدینگ ها از فرهنگیان هستند/ در سال مالی گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سودآوری داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۵۲

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ۴۵ درصد از تیم‌های مدیریتی و هلدینگ‌ها از فرهنگیان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشست خبری مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اصحاب رسانه پیرامون طرح ارزش مالکانه عصر امروز هفتم آبان ماه برگزار شد.

"حمیدرضا نجف‌پورکردی" مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در ابتدای این جلسه ضمن آرزوی پیروزی برای مردم فلسطین و نابودی اسرائیل کودک‌کش و غاصب گفت: یکی از مهم ترین مطالبات اعضای یک میلیون و ۶۰۰ نفری صندوق ذخیره فرهنگیان ارزش مالکانه است. دومین موضوع شفافیت است و فرهنگیان می‌خواهند بدانند در این راستا چطور عمل کرده ایم. سودآوری و بهبود بهره وری از خواسته های فرهنگیان است همچنین انتصابات، پرداخت مطالبات و اساسنامه از دیگر مطالبات بود.

نجف‌پورکردی افزود: صندوق دخیره در سال مالی گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود کسب کرد و برای اولین بار در این حدود ۲۹ سال به چنین عدد سودی رسیدیم و رکورد زدیم و ۲ و ۲ دهم برابر یا ۲۲۰ برابر رشد سود داشتیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: ارزش مالکانه در سطح کلان به مرحله اجرا رسید و نمونه‌ها در اختیار فرهنگیان قرار دادیم. ارزش مالکانه از حیث کارشناسی و مهندسی مالی بررسی شد، امروز در مرحله انعکاس واقعیت های ارزش مالکانه هستیم تا هر معلم بداند چه میزان سود از صندوق دارد تا ذی نفعان از سود واقعی آگاه شوند. فرهنگیان بیش از ۲۸ سال انتظار ارزش مالکانه را کشیده شد و ۱۲ سال وعده دادند. حالا ارزش مالکانه به مرحله نهایی رسیده است.

نجف‌پورکردی اظهار کرد: ۴۵ درصد از تیم های مدیریتی صندوق ذخیره و هلدینگ ها از فرهنگیان هستند. وعده داده بودیم اطلاعات بنگاه ها شفاف باشد و به مرور زمان در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد و زیر ساخت هایش نیز همه جانبه فراهم شده و حالا اطلاعات مالی همه شرکت ها وجود دارد و همه مدیران صندوق از وضعیت همه شرکت ها می توانند آگاه شوند و راهبری کنند.

وی تاکید کرد: پرداخت های مالی و حقوق و دست و مزد و تمام پرداخت ها به همه اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل و هلدینگ ها و.... امروز به مرز ۱۰۰ درصدی رسیده است.

نجف‌پورکردی ادامه داد: اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری لازم بود چراکه مبتنی بر قواعد ریسک و بازده نبود و مشکلات جدی وجود داشت. امروز در بخش پتروشیمی سیاستگذاری دقیق و تعامل با وزارت نفت و... اتفاق افتاد تا بهرسهم استراتژیک در پتروشیمی برسیم. در تعامل با شرکت ملی پتروشیمی کارهای بزرگی انجام شده و عملیاتی شدن این حوزه ها مورد تاکید بود. تقویت ماشین سازی اراک و... از جنس اصلاحات سرمایه‌گذاری ما بود. پس اصلاح پرتفو که وعده دادیم محقق شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: صندوق نمی توانست به فرهنگیان بازنشسته طلب شان را پرداخت کند و ۱۰ تا ۲۰ سال طلب شان رطول می‌کشید تا فرهنگی طلب خود از صندوق را بگیرد. امروز نظام مالی را قوی کردیم و حالا کمتر از یک ماه مطالبه معلم را به او پرداخت می کنیم.

نجف‌پورکردی یادآوری کرد: برای اولین بار با مجموعه های کالایی مذاکره کردیم و طرحی داریم که همین روزها عملی می شود به این ترتیب که معلم بتواند حداقل‌ ۵ میلیون تومان در ماه خدمات اعتباری دریافت کند.

وی افزود: مبتتی بر این طرح؛ معلم می تواند کالاهای مصرفی و غیرمصرفی و اساسی را هرماه تهیه کند. البته نمی توان یک دفعه به اندازه  ۷۰ درصد حقوق یک معلم به او اعتبار داد که نتواند پرداخت کند. این طرح یک اعتباردهی قرص الحسنه صفر درصد دو ماهه است و معلمی که ۱۰ میلیون حقوق دارد با ۵ میلیون تومان قدرت خرید ۱۵ میلیونی پیدا می‌کند. متناسب با حقوق فرهنگیان این رقم اعتباری می تواند افزایش یابد.

نجف‌پورکردی اضافه کرد: در زمینه تولید مسکن برای فرهنگیان نیز ما و وزیر آموزش  و پرورش به شدت پیگیر هستیم و امیدواریم به زودی محقق و عملی شود.

نجف‌پورکردی در مورد شفاف‌سازی گردش های مالی صندوق توضیح داد: در آینده نزدیک و کمتر از دو ماه دیگر حقوق و دستمزد کل کارکنان در اختیار هیأت امنا و مدیران صندوق قرار خواهد گرفت.

در حوزه تخصیص و پرداخت ها چهارچوب‌هایی وضع کردیم که هر کسی نتواند در هلدینگ ها و شرکت ها عددی را به خود اختصاص ندهد. ما ابلاغ کردیم پرداخت های نامتعارف به کسی که تخصص خاصی دارد هم ممنوع است.

نجف‌پورکردی گفت: ۹۰ درصد کنترل حقوق قبلا در اختیار صندوق نبود و حالا شفاف شده است و شرکت ها و هلدینگ ها اجازه ندارند برای خود حقوق مشخص کنند. پرداخت حقوق اعضای هیأت مدیره و مدیران و.... با ملاحظات تعریف شود یعنی کسی نباید حقوق نجومی دریافت کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: حقوق افرادی که با من کار کردند ۱۰ تا ۱۵ درصد از قبل هم کمتر است. البته در مقایسه با صنعت این حقوق ها بالا نیست اما در مقایسه با حقوق فرهنگیان که ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است، بالاست.

او تاکید کرد: در سال گذشته مصوبه ای داشتیم که براساس آن افزایش حقوق هیأت مدیره همه شرکت ها و حقوق بگیران آنها  به معنایی که در عرف وجود دارند نیست و ۳۰ درصد متعارف افزایش حقوق را به آنها می دهیم و ۷۰ درصد دیگر افزایش حقوق به شرط تحقق سود و بهره وری انجام می شود.

نجف‌پورکردی گفت: ما پاداش، کارانه، اضافه کار و... به افراد خود نداده‌ایم با اینکه تا پاسی از شب جلسه داشته‌ایم و کار کردیم. به همه همکاران گفته‌ایم گزارش مالی از وضعیت اضافه کارها بیاورند و گزارش را به ما دادند. در مواردی بعد از ۱۰ ماه اضافه کار به این افراد دادیم و در خصوص فردی که در اخبار پیرامون حقوق و اضافه کار او مطالبی مطرح شده بود ما  ۵۵ درصد از ۱۸‌ماه اضافه کارش را به او پرداخت کردیم در واقع فقط ۵۵ درصد از اضافه کار واقعی فرد را دادیم و عدد واقعی ۲۸۸ میلیون تومان بود که به وی اعطا شد نه آن عددی که در فضای مجازی اعلام شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز