خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

مجتمع‌هایی که با فشار سازندگان ساخته می‌شوند، به وظیفه تامین سرانه آموزشی عمل نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۱۹

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بعضا شاهد آن هستیم مجتمع‌هایی که با روابط خاص و فشارهای سازندگان که بعضا نهادهای حاکمیتی هستند، ساخته می‌شوند، به وظیفه خود که تامین سرانه آموزشی است، عمل نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی اقراریان در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که با عنایت به قوانین، هرگونه صدور پروانه ساختمانی برای مجتمع‌های مسکونی و شهرهای جدیدالاحداث در ۲۰۰ متر به بالا منوط به تامین سرانه آموزشی توسط سازنده است، اظهار داشت: در شهرک شهید بروجردی نشستی با مردم داشتیم. در این شهرک که در منطقه ۱۵ واقع شده است، یک مجتمع ۱۹۹ واحدی و یک مجتمع ۳۰۰ واحدی در حال ساخت است.

وی افزود: این مشکل را در منطقه ۲۲ نیز شاهد هستیم و بعضا مجتمع‌هایی که با روابط خاص و فشارهای سازندگان که بعضا نهادهای حاکمیتی هستند، ساخته می‌شوند، به وظیفه خود که تامین سرانه آموزشی است، عمل نمی‌کنند. شهرداری نیز به همین دلیل پایان کار نمی‌دهد و مردم نمی‌توانند سند دریافت کنند و این باعث شده است مردم ۲۰ سال مشکل داشته باشند. البته در این زمینه شهرداری به وظیفه خود عمل می‌کند.

رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران با بیان این که این مجموعه‌ها به شهرداری فشار می‌آورند که پروانه صادر کند، تصریح کرد: وقتی پروانه داده شود، عملا مدارس در این مجتمع‌ها ساخته نمی‌شود؛ لذا از شهردار تهران می‌خواهم که از فشارهای دستگاه‌های بخش خصوصی و حاکمیتی، جلوگیری کند، چراکه تبعات این اقدام می‌تواند تا سالیان متمادی مردم را درگیر کند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، اقراریان در پایان گفت: در محله نظام‌آباد نیز شاهد آن هستیم که درمانگاه بزرگی جنب بیمارستان امام حسین (ع) ساخته شده است که پارکینگ ندارد و این مساله ترافیک سنگینی را در منطقه ایجاد کرده و اگر کاملا زیربار برود، مشکل‌ساز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز