خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تعداد واگن‌های وارداتی از چین به ۱۰۵۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند/ شهردار تهران روز سه‌شنبه به شورا می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۴۲۹

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که شهردار پایتخت روز سه‌شنبه به صحن شورا می‌آید، گفت: ساخت واگن‌های مترو آغاز و مقرر شده است که پس از تفاهم با طرف چینی، تعداد واگن‌های وارداتی به یک هزار و ۵۰ دستگاه برسد.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران در حاشیه آغاز یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز وضعیت دسترسی به درگاه‌های اطلاعاتی و عمومی بررسی می‌شود، اظهار داشت: گزارشات حسابرسی برخی بخش‌های شهرداری تهران نیز در جلسه امروز بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره بخشنامه جدید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پیرامون باغات، یادآور شد: صبح امروز جلسه هم‍اندیشی در این خصوص برگزار شد و اعضای شورا پیش از این جلسه نیز ایرادات خود را مطرح کردند و بنده از شهردار صدور دستور توقف این بخشنامه را خواستار شدم، اما هیاهوی رسانه‌ای شکل گرفت.

وی افزود: اعلام کردیم که آمار تک به تک باغات احصا شود که به نظر می‌رسید ۷۳ پرونده بوده است. بحث باغاتی بود که اجازه گرفته بودند ساختمان ۹ طبقه در ۳۰ درصد فضای باغ بسازند.‌ جزئیات باید توسط معاونت شهرسازی روشن شود. البته دیوان حکم داده است که باید مجوز دهند تا ساخت‌وساز صورت بگیرد.

چمران با بیان این که قرار شده است جلسه‌ای با دیوان برگزار کنیم و مسئله روشن شود، تصریح کرد: این داد و فریادها و جیغ‌ها برای بنده طبیعی است؛ عده‌ای دلال از این موضوع سود می‌برند. به هرحال ما گفتیم بخشنامه متوقف شود و مصوبات لازم در شورا به تصویب برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که روابط‌عمومی شورا در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام داد، گفت: این بخشنامه متوقف شده است و اگر قبل از توقف، ساخت‌وساز انجام دادند، حتما مجوز دریافت کرده‌اند و در مواردی دیوان حکم داده است که پروانه بدهند. بنده متر نکرده‌ام که بدانم ۳۰۰ هکتار است یا ۴۰۰ هکتار. کسانی که متراژ را هم مشخص کردند، حتما آمار موساد را گرفته‌اند.

وی با بیان این که روز سه‌شنبه شهردار تهران به شورا دعوت خواهد شد تا گزارش سفر به چین را ارائه دهد، گفت: یک هزار دستگاه اتوبوس تفاهم شده که هم قیمت خوبی دارد و هم آماده است و می‌توان آنها را خریداری و به ناوگان اضافه کرد. هریک از این اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد که دولت باید کمک کند؛ چراکه شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند خرید این تعداد را انجام دهد

 چمران گفت: ساخت واگن‌های مترو آغاز و مقرر شده است که پس از تفاهم با طرف چینی، تعداد واگن‌های وارداتی به یک هزار و ۵۰ دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه نرخ وسایل حمل‌ونقل عمومی را باید شورا تصویب کند، تاکید کرد: ما دنبال می‌کنیم که نرخ‌ تاکسی‌های اینترنتی در شورا به تصویب برسد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان اعلام کرد: سرویس‌های مدارس که توسط شهرداری و سازمان تاکسیرانی مشخص شده است، در قرارداد با مدارس و والدین در حال فعالیت هستند و مشکلی وجود ندارد و تپسی و مابقی تاکسی‌های اینترنتی باید خودشان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز