خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:

امروز جنایتی تاریخی در غزه در حال شکل‌گیری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۲۴۵

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: امروز جنایتی تاریخی در غزه در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشست هم‌اندیشی شورای اجتماعی کشور با سازمان‌های مردم نهاد در محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی ظهر امروز ۶ آبان ماه، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در شورای اجتماعی کشور برگزار شد.  

«محمد عباسی» رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ابتدای این جلسه گفت: برخی خصوصیات رنگ سیاسی و دستوری و حتی مذهبی نمی کرد چراکه فطری است و چه خدا را بشناسیم، چه نشناسیم، چه سنی، چه شیعه، چه زرتشتی چه مسیحی فطریات که خدا داده وجود دارد پس همه مردم نسبت به دزدی، بدرفتاری منزجر هستند و از خوبی و خوش خلقی خوششان می آید. پس در این حالت است که رونالدو هم مصاحبه با رسانه اسرائیل را برنمی تابد.

عباسی تصریح کرد: رسانه های جهان در این ایام سعی کردند ماجرا را وارونه جلوه دهند.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: امروز سه عنصر پول و بانک و رسانه را صهیونیست ها در دست خود گرفته تا دنیا را مطابق آنچه خود می خواهد جلوه دهد یا روی جنایاتش سرپوش بگذارد. ابتدا خواستند اینطور جلوه دهند که غزه ای ها هستند که  اسرائیلی ها را می کشد! اگر رسانه ها و همین تعداد خبرنگار نبودند تا حقیقت را نشان دهند ماجرا کلا قلب می شد.

عباسی ادامه داد: این رویکرد همانطور که گردهمایی ۲۰ میلیون جمعیت در اربعین را رسانه ها جلوه نمی دهند و دعوای دو نفر روی الاغ را بزرگ جلوه می دهند.

او گفت: ۵۰ سال است صهیونسیت با ایجاد اردوگاههایی در فلسطین اشغالی سعی کرده اند تا اجازه ندهد این مردم در سرزمین خود زندگی کنند. فلسطینیان ۷۰ سال است که هر روز این زندگی در جنگ را تجربه کرده اند و آنچه آنها را مقاوم کرده دیدن ظلم صهیونیست هاست و ژاندارمری استکبار در آن منطقه است. انسان‌های بسیاری از ابتدای این حملات تا شب گذشته کشته شده اند که کودکان و زنان در بین آنها هستند و به اندازه نصف یکی از جنگ های جهانی انسان کشته اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تاکید کرد: هر انسانی وقتی می‌بیند به مظلوم ظلمی شده وظیفه مقابله دارد و اگر مقابله نکنیم مسلمان نیستیم. اصلا از آداب اولیه اسلام، طرفداری از مظلوم است.

به گفته رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تنها کار اولیه این است که حس انسانیت را حفظ کنیم، تصریح کرد: جوانان عرب که تحت ایران خود نیستند از سیدحسن نصرالله خوششان می آید چرا که می بینند در مقابل ظلم ایستاده اند. عرب ها دوست دارند یک مرد پیدا شود و مقابل اسرائیل بایستد. خیلی برای اسرائیلی ها که پشتیبانی آمریکا و انگلیس را دارد سخت است که غزه کوچک اینگونه مقابل آنها ایستاده است.  

عباسی ادامه داد: دوست دارند دیگران و ایران را قاطی جنگ کنند. واقعا کسی نمی‌پرسد این سلاح های که بر سر مردم فلسطین می ریزند از کجا می آید؟ این سلاح‌های جنگی که آمریکا ساخته را که باید ابتدا در بیابان ها امتحان کرد امروز در غزه آزمایش کنند و به صراحت هم اینکار را می کنند و ابایی ندارند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور عنوان کرد: بنابراین امروز جنایتی تاریخی در غزه در حال شکل گیری است و خوشبختانه ایرانیان همیشه طرفدار مظلوم بوده است. اما سازمان ملل اصلا انگار کاره ای نیست.

عباسی با بیان اینکه ما مالکیت را بر اساس دین و عرف خودمان محترم شمرده‌ایم و تاکید بر رعایت و مراعات قواعد داریم گفت: برخی افراد مرتبه بالایی دارند و معتقدند در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، علاوه بر خودشان دیگران نیز اگر سود ببرند به هدف رسیده اند. مرتبه این افراد بالاتر است به این شرط که مراعات دیگران را بکنند. برخی افراد دیگر هم از زندگی خود خرج می‌کنند تا کار عام المنفعه انجام دهند. یک گروه بالاتر هم وجود دارد؛ آن‌هایی که اموال خود را وقف می‌کنند. مانند امام حسن (ع) که چهار بار مال خود را با فقرا مانند برادر خود وقف و تقسیم کرد.

عباسی افزود: ما می‌گوییم سمن‌ها کسانی هستند که داوطلبانه می‌خواهند کار اجتماعی انجام دهند و دنبال کار حزبی و سیاسی نیستند. پس لازم است چندوقت یکبار دور هم جمع شویم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم. این نگاه در سمن‌ها و توجهی که به مسائل اجتماعی و موضوعات بین المللی مانند ظلم به مروم عزه دارند شایسته تقدیر و تشکر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز