خبرگزاری کار ایران

سفر وزیر کشور به اراک

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۷۰۰

«احمد وحیدی»، وزیر کشور برای بررسی مسایل استان مرکزی و بازدید و افتتاح چند پروژه صبح روز پنجشنبه با استقبال مسئولین ارشد استان، وارد شهر اراک شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی استانداری مرکزی؛ وزیر کشور به منظور بررسی مسائل استان، بازدید و افتتاح چند پروژه، صبح امروز با استقبال فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین وارد اراک شد. 

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به استان مرکزی است. 

گفتنی است استان مرکزی با مرکزیت شهر اراک به عنوان پایتخت صنعتی ایران بر اساس آخرین تقیسمات کشوری به ۱۲ شهرستان (اراک، آشتیان، ساوه، زرندیه، خمین، شازند، کمیجان، تفرش، خنداب، دلیجان، محلات، فراهان) تقسیم شده که به لحاظ فرهنگی و مذهبی، زادگاه مفاخر و علمای بزرگ، شعرا، عرفا، سیاستمداران و بزرگان است. 

یک چهارم مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی هستند آنچنان که مقام معظم رهبری در معرفی این خطه می‌فرمایند: «استان مرکزی در حقیقت سرزمین رشد فرهنگی و فکری و خدمات بسیار با ارزش فرهنگی و سیاسی است.» 

امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، آیت الله العظمی اراکی، پروفسور محمود حسابی، میرزا تقی خان امیرکبیر، ملا احمد نراقی، ادیب الممالک فراهانی، عباس اقبال آشتیانی، فخرالدین عراقی، قائم مقام فراهانی، آیت اله نورالدین حسینی، آیت اله محسن عراقی، میرزا حسن آشتیانی از جمله مشاهیر نامدار استان مرکزی هستند. 

استان مرکزی همچنین در شاهراه مواصلاتی کشور دارای موقعیتی استراتژیک بوده و به جهت استقرار صنایع گوناگون با در اختیار داشتن رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی، از استان‌های مهم در حوزه تولید، صنعت و اقتصاد کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز