خبرگزاری کار ایران

برگزاری نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و کوبا در هاوانا به ریاست وزیر بهداشت کشورمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۶۹۴

نوزدهمین همکاری های اقتصادی ایران و کوبا از 18 تا 20 آبان ماه سال جاری در هاوانا، پایتخت جمهوری کوبا به ریاست دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت از کوبا به عنوان یکی از شرکای کشورمان در منطقه آمریکای جنوبی یاد کرد و با اشاره به همکاری های گسترده دو کشور در زمینه های مختلف از جمله حوزه سلامت، گفت: همکاری های دوجانبه و مشترک جمهوری اسلامی ایران با جمهوری کوبا، روابطی استراتژیک است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا هر دو به دلیل مواجه بودن با تحریم ‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا، دارای مشکلات مشابهی هستند، افزود: تحریم های ظالمانه آمریکا موجب درک متقابل مردم و مسئولین دو کشور شده و آنان را به داشتن همکاری بیشتر و موثرتر ترغیب می کند.

 نیکنام به تعاملات دو کشور در حوزه سلامت به ویژه در زمینه ساخت واکسن در سالهای گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر خردادماه رییس جمهور و وزیر بهداشت کشورمان به این کشور، شاهد عزم دو کشور برای ارتقای همکاری ها بودیم.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه هجدهمین کمیسیون مشترک دو کشور سال گذشته در تهران برگزار شد و نوزدهمین کمیسیون مشترک نیز به ریاست دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت کشورمان نیز با همراهی هیات های تجاری و اقتصادی در هاوانا برگزار و چندین سند همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف امضا می شود.

گفتنی است در این جلسه برنامه ها و اسناد کمیسیون مشترک نوزدهم مورد بحث قرار گرفت و توصیه های لازم برای نهایی شدن این اسناد ارائه شد.

جلسه هماهنگی نوزدهمین کمیسیون ایران و کوبا در روز سه شنبه مورخ 2 آبان 1402 با حضور روسا و مدیران بخش های مختلف و دستگاههای اجرایی شامل وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت، وزارت نفت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان هلال احمر، معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و عده ای از مدیران بخشهای دولتی و خصوصی به میزبانی اداره کل همکاری های بین الملل در وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز