خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارش‌های فراتر از نرمال پس از پایان هفته چهارم پاییز

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۷۵۹

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، بارش‌های پاییز امسال زودتر از شرایط نرمال آغاز شد و تا صبح آخرین روز مهرماه، در وضعیت فراتر از نرمال باقی ماند؛ به نحوی که میزان نزولات دریافتی کشور در مهرماه حدود ۲۰ درصد بیشتر از میانگین ۳۰ ساله این بازه زمانی بوده است.

به گزارش ایلنا، مطابق داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، سال گذشته پس از پایان هفته چهارم پاییز یعنی در همین موقع، در حدود ۱۲ استان کشور حتی یک قطره باران هم نباریده بود و میانگین بارش حدود ۱۰ استان نیز کمتر از یک میلی‌متر بود. این در حالی است که امسال تا این موقع از سال زراعی (پایان هفته چهارم پاییز) تنها بارش یک استان جنوبی صفر بوده و بارندگی‌های پاییز در ۳۰ استان شروع شده است.

داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همچنین نشان می‌دهد که گیلان با میانگین دریافت حدود ۱۰۸ میلی متر باران،  پربارش‌ترین استان کشور در مهرماه امسال بوده است. پس از گیلان، بیشترین بارش‌ها به ترتیب در استان‌های مازندران با ۹۶، گلستان با ۵۹ و اردبیل با ۳۹ میلی‌متر رخ داده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی، نباید فراموش کرد با وجود این که بر اساس انتظارات، بارش‌های سال زراعی زودتر از همیشه آغاز شد و میزان آنها نیز تا اینجا بیشتر از نرمال بوده است، اما کم‌بارشی انباشته و خشکسالی‌های متوالی گذشته با یک سال بارش نرمال یا حتی فراتر از نرمال جبران نمی‌شود. به عبارت دیگر، همچنان بخش وسیعی از کشور تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی است که ضرورت مدیریت منابع آب را بیش از پیش می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز