خبرگزاری کار ایران

ثبت بارندگی در ۲۰۰ ایستگاه هواشناسی ایران در ۴۸ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۷۹

آخرین داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که در ۴۸ ساعت گذشته، بارش باران در حدود ۲۰۰ ایستگاه به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا، بررسی‌های داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور حاکی از آن است که در ۴۸ ساعت گذشته، تمرکز بارش‌ها مربوط به استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان، مازندران و گلستان بوده است؛ به‌طوری‌که مجموع بارش‌های سامانه در هشت ایستگاه هواشناسی گیلان بین ۱۰۰ تا ۲۱۰ میلی متر گزارش شده است.

بارش‌های حدود ۹۰ ایستگاه هواشناسی کشور در ۲۴ ساعت منتهی به صبح جمعه (۲۱ مهرماه) بین ۵ تا ۱۵۳ میلیمتر بوده است. این بارش‌ها در برخی مناطق باعث سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر شد. 

همان‌طور که انتظار می‌رفت استان تهران نیز تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی اخیر قرار گرفت و میزان بارش‌ها در برخی ایستگاه‌های آن به ۲۰ میلی‌متر رسید. بیشینه بارش‌های این سامانه در استان تهران به ترتیب مربوط به ایستگاه‌های آبعلی با ۲۰، فیروزکوه با ۱۹، شمیرانات با ۱۵ و پردیس با ۱۴ میلیمتر بوده است.

براساس اعلام روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در ۴۸ ساعت گذشته همزمان با این بارش‌ها، تندبادهای موقتی نیز برخی مناطق تحت تاثیر سامانه را فرا گرفت؛ به‌طوری‌که بیشینه این تندبادها در آبعلی و دماوند در استان تهران به حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید. این تندبادها در تهران سبب خیزش گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی شد، به‌گونه‌ای‌ که میدان دید در منطقه فرودگاهی مهرآباد به ۴ هزار متر کاهش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز