خبرگزاری کار ایران

امدادگران و داوطلبان هلال احمر درخواست اعزام به غزه را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۷۵

رئیس جمعیت هلال احمر از درخواست امدادگران و داوطلبان هلال احمر برای اعزام به غزه و درمان مردم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جریان تجمع امدادگران و داوطلبان هلال احمر در میدان فلسطین گفت: امدادگران و داوطلبان و کادر درمان هلال احمر فلسطین در حین خدمت رسانی به شهادت رسیده اند. امروز تمام دنیا پذیرفته اند که باید به نیروهای امدادی و درمان احترام گذاشت و کسی حق حمله ندارد ولی به مراکز درمانی حمله می‌کنند.

کولیوند ادامه داد: جمع زیادی از امدادگران و داوطلبان هلال احمر درخواست اعزام به غزه را دارند. در حال پیگیری هستیم تا از طریق مرزهای دریایی و هوایی اقلام امدادی درمانی و تغذیه ای را برای مردم فلسطین ارسال کنیم. محاصره، قطع آب و برق  که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده از مهم ترین نشانه‌های نقض آشکار حقوق بشر است.

کولیوند با بیان اینکه به عنوان کادر درمان و امداد و نجات  اعلام می‌کنیم که شهادت هنر مردان خداست و ما از شهادت ابایی نداریم، افزود: به همه امدادگران  هلال احمر به خاطر داشتن مسئولیت دینی و شرافتی که دارند و درخواست حضور در غزه برای امدادرسانی را داشته اند، تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم، افزود: هلال احمر فلسطین این منطقه را که در معرض حملات مستقیم دشمن است ترک نکرده و این امر باعث شده که شهید و مصدوم شوند و حتی شهادت خانواده خود را به چشم دیدند.

کولیوند ادامه داد: در کدام قانون گفته شده که می‌توان به مراکز درمانی حمله کرد؟ فرماندهی این عملیات مستقیما توسط امریکا و عوامل دست نشانده صهیونیست  ها است که حتی به قوانین تدوین و ابلاغ شده خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود:  به برکت خون شهدا و صبر  و استقامت برادران جانباز همیشه و همه جا مقاومت پیروز است.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور بیش از ۵ هزار امدادگر و داوطلب هلال احمر، یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر، مرندی مشاور رهبری در امور بهداشت و درمان، عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راضیه عالیشوندی سرپرست معاونت امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه در میدان فلسطین برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز