خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آموزش استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین به پلیس با بهره‌گیری از شبیه‌سازهای مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۴۴

معاون تربیت و آموزش فراجا گفت: بهره‌گیری از شبیه‌سازهای مدرن برای آموزش استفاده از انواع سلاح‌های سبک و سنگین به نیروهای پلیس در مجموعه‌های آموزشی فراجا، از جمله مصادیق مهم به‌روزرسانی تجهیزات حوزه آموزش در مجموعه انتظامی کشور محسوب می‌شود.

سردار «حبیب‌الله جان‌نثاری»، معاون تربیت و آموزش فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر بهره‌گیری پلیس از فناوری‌های روز برای ارائه آموزش‌های لازم به فرماندهان، افسران، درجه‌داران، کارکنان و سربازان، توضیح داد: جهان امروز به سمتی رفتی است که تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی متکی به استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین است. مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز خود را از این قاعده مستثنی نمی‌داند و تمام تلاش خود را می‌کند در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم و آموزش نیروهای خود از فناوری‌های روز دنیا بهره ببرد. 

وی افزود: در حال حاضر در مجموعه‌های آموزشی نیروهای کادری و سربازان فراجا در سراسر کشور، متناسب با نیازهای ماموریت‌های پلیسی گوناگون که توسط نیروهای خدوم انتظامی از مرز تا مرکز انجام می‌شود، تجهیزات و فناوری‌های مدرن آموزشی را به خدمت گرفته‌ایم تا در کنار اندوخته‌های گذشته پلیس و بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان مجموعه انتظامی، برای افزایش توان عملیاتی نیروها در تمام پلیس‌های تخصصی از این تجهیزات بهره‌مند شویم. 

جان‌نثاری با بیان این که استفاده از فناوری‌های روز برای آموزش نیروها، می‌تواند باعث تحقق شعار «پلیس حرفه‌ای» در مجموعه انتظامی کشور شود، اظهار داشت: هدف اصلی ما از بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های مدرن در حوزه آموزش، ارتقای کیفیت و توانمندی نیروها در اجرای ماموریت‌های گسترده و متنوع انتظامی در تمام پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری، آگاهی، فتا، راهور، امنیت عمومی و ... است. 

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: معاونت تربیت و آموزش فراجا افتخار می‌کند که یکی از بخش‌های پیش‌رو در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوشمندسازی است و در حال حاضر با بهره‌گیری از سامانه‌ها و فناوری‌های نوین که بسیاری از آنها با توسط متخصصان توانمند داخلی تولید یا بومی‌سازی شده است، برنامه‌های آموزشی خود را عملیاتی می‌کنیم. 

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مجموعه انتظامی کشور با توجه به حجم گسترده و تنوع ماموریتی خود، با تکیه بر آموزش، مهارت‌محوری و تخصص‌گرایی به ارتقای توان عملیاتی نیروها دست یابد و قطعا افزایش سطح توان رزمی و فنی فرماندهان، افسران، درجه‌داران، کارکنان و سربازان فراجا در نهایت به ارتقای سطح امنیت و آرامش در جامعه منجر خواهد شد. 

جان‌نثاری با تاکید بر این که افزایش مهارت استفاده از سلاح، جزو مهمترین اولویت‌های حوزه آموزش نیروهای پلیس محسوب می‌شود، عنوان کرد: بهره‌گیری از شبیه‌سازهای مدرن برای آموزش استفاده از انواع سلاح‌های سبک و سنگین به نیروهای پلیس در مجموعه‌های آموزشی فراجا، از جمله مصادیق مهم به‌روزرسانی تجهیزات حوزه آموزش در مجموعه انتظامی کشور محسوب می‌شود. 

وی در پایان تصریح کرد: تجربه ما نشان می‌دهد که به‌کارگیری سلاح‌های شبیه‌سازی‌شده در امر آموزش، می‌تواند مهارت نیروها در استفاده از سلاح‌های مختلف را نسبت به ارائه آموزش با سلاح‌های واقعی بیشتر افزایش دهد. همچنین استفاده از این شبیه‌سازها هزینه و خطر کمتری را نسبت به به‌کارگیری سلاح‌های واقعی در امر آموزش به همراه دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز