خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

وضعیت تخصیص خوابگاه به دانشجوهای نوورود تا هفته آینده ساماندهی می‌شود/ سهم دانشجویان از هزینه غذا باید کمتر از ۱۵ درصد قیمت تمام شده باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۹۴

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تمام دانشجویان ترم‌های بالاتر خوابگاه‌های خود را دریافت کرده‌اند و برای دانشجویان نوورود نیز ساماندهی صورت گرفته و به زودی در یک هفته آینده وضعیت خوابگاه این نودانشجویان نیز نیز ساماندهی شود.

«مسعود گنجی» رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد تمهیدات این صندوق در خصوص تغذیه دانشجویی اظهار کرد: به دلیل اینکه بودجه تغذیه دانشجویان توسط سازمان برنامه و بودجه، به صورت مستقیم در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، ما مسئولیتی برای تهیه غذای دانشجویی نداریم. 

گنجی ادامه داد: هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان در راستای هماهنگی بین دانشگاه‌ها سهم دانشجویان را از قیمت غذا تعیین می‌کند و امسال قرار است سهم دانشجویان از هزینه غذا، زیر ۱۵ درصد قیمت تمام شده غذا باشد تا دانشجویان بتوانند هزینه آن را بپردازند. 

گنجی در ادامه تصریح کرد: در خصوص آن دسته از دانشجویانی که پرداخت همین ۱۵ درصد از قیمت غذا نیز برای‌شان دشوار است، تمهیداتی اندیشیده‌ایم. به روسای تمام دانشگاه‌های کشور گفته‌ایم تا صندوق خیریه رفاه دانشجویان را به منظور تامین نیاز تغذیه دانشجویان ایجاد کنند. در صورتی که دانشجویی واقعا پول غذا ندارد، می‌تواند کارت تغذیه بگیرد و این کارت متناسب با نیاز تغذیه‌ای او شارژ می‌شود. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در مورد نوع غذاهایی که در هر دانشگاهی ارائه می‌شود و لزوم وحدت در این فهرست غذایی افزود: این موضوع برعهده دانشگاه‌هاست و از آنجایی که بودجه تغذیه مستقیم به حساب دانشگاهی واریز می‌شود ما نمی‌توانیم در خصوص مسئله‌ای که هزینه آن را نمی‌پردازیم نظر بدهیم و یا تصمیم بگیریم. البته صندوق رفاه دانشجویان و سازمان امور دانشجویان نظارت کامل روی تغذیه دانشجویان دارند. اگر دانشجوها موردی را در خصوص نوع تغذیه یا هزینه آن و… گزارش بدهند حتما پیگیری خواهیم کرد. 

گنجی در مورد رسیدگی به گرمایش و سرمایش خوابگاه‌های دانشجویی گفت: سازمان برنامه و بودجه در تاریخ ۱۰ تیرماه سال جاری، هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها کمک مالی کرد تا در زمینه تعمیر و تجهیز فضاهای فیزیکی دانشگاه‌ها مصرف شود. خوابگاه‌های دانشجویی نیز جزو همین فضاهای فیزیکی است که دانشگاه‌ها از این بودجه باید برای تعمیر و تجهیزات مورد نیاز خوابگاه‌ها استفاده کنند. 

گنجی یادآوری کرد: امسال سفرهای استانی ما در همین شش ماهه اول از سال نسبت به سال گذشته بیشتر بود و با هدف بررسی و کنترل وضعیت خوابگاه‌ها این کار را انجام می‌دهیم. با توجه به تمهیداتی که اندیشیده‌ایم، مسئله بخصوصی نداشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی خوابگاه‌ها با چالشی در این زمینه مواجه نشوند. 

گنجی عنوان کرد: همین حالا تمام دانشجویان ترم‌های بالاتر خوابگاه‌های خود را دریافت کرده‌اند و برای دانشجویان نوورود نیز ساماندهی صورت گرفته و به زودی در یک هفته آینده وضعیت خوابگاه این نودانشجویان نیز نیز ساماندهی شود. 

او گفت: تعدادی از دانشجویان جدید متقاضی خوابگاه نیستند و خانه اجاره می‌کنند. نظر بر این است که مسئولان دانشگاه با دانشجویان جدید همکاری کنند و تا اسکان قطعی برای آن‌ها امکان اسکان موقت به وجود آورند. ظرفیت خوابگاه‌ها به هر حال محدود است و باید بررسی‌ها صورت بگیرد، اولویت‌بندی شوند و کسانی که در این اولویت‌ها جا می‌گیرند، خوابگاه دریافت کنند. 

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان هم اکنون کل خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌های کشور برای ۲۲۲ هزار دانشجو ظرفیت دارند که این ظرفیت از آغاز سال تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. او تصریح کرد: 

گنجی با تاکید به اینکه حدود ۲۲ هزار نفر دانشجو در خوابگاه‌های استیجاری، ساکن هستند، گفت: خوابگاه‌های استیجاری توسط دانشگاه‌ها اجاره می‌شود و صندوق رفاه دانشجویان نیز تا حدی در این امور به دانشگاه‌ها کمک مالی می‌کند تا به عنوان ودیعه به خوابگاه‌دارها اعطا شود تا هزینه خوابگاه برای دانشجویان کمتر شود. در کنار ظرفیت ۲۴۴ نفری خوابگاه‌های دانشجویی، خوابگاه‌های خودگردان نیز وجود دارند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در مورد خوابگاه‌های خودگردان اضافه کرد: دانشگاه‌ها با این خوابگاه قرارداد می‌بندند و فرقش با خوابگاه استیجاری است که صندوق برای ودیعه کمکی نمی‌کند و فقط در مدیریت و نظارت بر این خوابگاه‌ها فعال است. هزینه این خوابگاه‌های خودگردان بین تعداد دانشجویانی که دارند سرشکن می‌شود و همه با هم این هزینه را می‌پردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز