خبرگزاری کار ایران

مسائل و چالش هایِ آموزشیِ شهرداری‌های کلان‌شهر کشور در کرمان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۰۳

نشست آموزشی شهرداری‌های کلان‌شهرکشور به میزبانی استانداری و شهرداری کرمان، با حضور رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون آموزشی آن مرکز، مدیران کل نوسازی و تحول اداری‌کلان‌شهرهای کشور و مسئولان آموزشی دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست جواد وزیری با بیان اینکه مدیریت شهری باید منابع را به قابلیت و قابلیت‌ها را به ارزش تبدیل کند، ایده "مدرسه شهردار" را به عنوان یک مدل آموزشی با رویکرد حل مسئله برای مدیران شهری مطرح کرد.
وی درخصوص طرح مدرسه شهردار گفت: برای اجرایی کردن این طرح در حال مشورت و برنامه‌ریزی هستیم. و ضمن جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات حاضرین مقررگردید کلان‌شهرها و استانداری‌ها نسبت به اجرای این طرح ملی با مرکز مطالعات این سازمان همکاری نمایند.
 
وی افزود: نظام آموزشی، مسائلی را که با آنها روبرو هستیم در مسیر حل و بهبود قرار می‌دهد. در حوزه شهری مسائل گوناگونی داریم که باید بدانیم چگونه سرمایه انسانی شهرداری‌ها را آموزش دهیم که بتوانند با این مسائل مواجهه موثر داشته باشند و وضعیت امور شهری ارتقا پیدا کند.
وزیری خاطرنشان کرد:: نظام آموزشی ماموریت سنگینی دارد، مردمی که در حاشیه‌های شهر زندگی می‌کنند نیاز به خدمات دارند و نیازمند و محروم هستند، لذا نیاز است که کارشناسان شهرداری در خصوص آسیب‌های اجتماعی و شهرسازی آموزش ببینند تا بتوانند جوابگوی این قشر از جامعه باشند.
وی اظهار داشت: آموزش قرار است قابلیت‌ها را در سرمایه انسانی ایجاد کند و مدیریت شهری را برای حل مسأله توانمند سازد. وی افزود حل‌کردن مسائل شهری نیاز به انسان‌های توانمند دارد که بتوانند مسائل را درک و تحلیل کرده و برنامه خوبی برای اجرایی شدن بچینند.
.
از دیگردستاوردهای این نشست علاوه بر بررسی مسائل و چالش‌هایِ آموزشیِ دفاترِ امور شهری و شوراهایِ استانداری‌ها و شهرداری‌هایِ کشور، برگزاری کارگروه‌های علمی و تخصصی کلان‌شهرها و استانداری‌ها با مرکزمطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان، به اشتراک‌گذاری محتواهای آموزشی، نهایی نمودن و ابلاغ دستور العمل صلاحیت مدرسین حوزه مدیریت شهری و روستایی و دستورالعمل به اشتراک گذاری دانش در بین شهرداری‌ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز