خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران اعلام کرد:

انعقاد ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس در دوره فعلی مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۱۶

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری، ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس به‌منظور توسعه شبکه حمل‌ونقل ناوگان درون‌شهری منعقده شده که این موضوع در تاریخ مدیریت شهری پایتخت کم‌سابقه است.

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده در تشریح برخی اقدامات انجام‌شده در دوره فعلی مدیریت شهری تهران برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: افزایش ناوگان در حوزه مترو از جمله برنامه‌های مهم شهرداری تهران بوده است که در این رابطه می‌توان به قرارداد خرید ۷۹۱ واگن خارجی و ۱۱۳ واگن قطار ملی اشاره کرد. همچنین بهره‌برداری از ۴ ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷ که اخیرا انجام شد و با این اقدام جمعا  ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت اضافه شد؛ به نحوی که در مجموع خطوط متروی تهران طی ۲۵ ماه گذشته، ۲۴ کیلومتر افزایش داشته است. 

وی با بیان این که عملیات عمرانی خط ۱۰ مترو به‌زودی آغاز می‌شود، اظهار داشت: در دوره فعلی مدیریت شهری، اقدامات مختلفی نیز در راستای بازگشایی گره‌های ترافیکی انجام شده است که از جمله آن می‌توان به افتتاح بزرگراه شهید بروجردی در غرب پایتخت اشاره کرد. با این اقدامات حتما شاهد بهبود وضعیت خدمات‌رسانی، کاهش ترافیک شهری و تسهیل در تردد خودروها در معابر تهران خواهیم بود. 

فروزنده همچنین به تلاش‌های شهرداری تهران برای بهسازی معابر نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۹۰۰ هزار تن آسفالت در معابر شهری ریخته شده است و شهرداری تلاش دارد که این رقم را تا پایان سال به ۱.۵ میلیون تن برساند. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: در دوره فعلی مدیریت شهری، ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس به‌منظور توسعه شبکه حمل‌ونقل ناوگان درون‌شهری منعقده شده که این موضوع در تاریخ مدیریت شهری پایتخت کم‌سابقه است. 

معاون شهردار پایتخت تاکید کرد: با توجه به مشکلات شهروندان در زمینه ترافیک و آلودگی هوا، امسال نیمی از بودجه شهرداری را به توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با هدف افزایش رضایتمندی مردم اختصاص داده‌ایم. 

فروزنده در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی و تحلیل شیوه‌های تامین مالی برای پروژه‌هایی که دغدغه اصلی شهروندان، شهردار تهران و شورای اسلامی شهر هستند، از جمله ماموریت‌های اصلی معاونت مالی و اقتصاد شهری است. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران همچنین جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های کلان شهری را ضروری دانست و گفت: دستیابی به اهداف کلانِ شهر با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاران محقق می شود که به توسعه و پیشرفت شهر منجر خواهد شد. در همین راستا بخشی از بودجه شهرداری براساس مشارکت در انجام پروژه ها تامین می‌شود و از طرفی برای اجرای پروژه‌ها خصوصا طرح‌های نیمه تمام،  از ظرفیت سرمایه‌گذاران  استفاده خواهیم کرد.

معاون شهردار پایتخت همچنین با اشاره به مولدسازی دارایی‌ها از طریق ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای تامین منابع جدید از طریق صندوق پروژه و بورس، مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی، حمایت مالی از پروژه‌های عمرانی و ... از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، فروزنده در پایان با بیان این که تمرکز مدیریت شهری بر اصلاح و بهبود فرآیندهای مالی در شهرداری است، بر ضرورت تغییر نگرش در کسب منابع درآمدی جدید برای اداره پایتخت تاکید کرد و گفت: لازم است در شرایط کنونی به سمت  کسب درآمدهای پایدار پیش برویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز