خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کنسرسیوم‌های اشتغال در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برگزار می‌شود/ جذب ۶۰ هیات علمی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۳۹۹

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: پیش بینی می‌کنیم در سال جاری ۲۰ هزار نفر از دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای را در صنایع مختلف کشور جانشین کنیم و این امر از طریق کنسرسیوم‌های اشتغال صورت می‌گیرد.

«عرفان خسرویان» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد تحولات آمایشی این دانشگاه توضیح داد: در سال تحصیلی جدید کلیه اماکن فیزیکی؛ خوابگاه و غذاخوری‌های دانشگاه برای حضور دانشجویان آماده‌سازی شده و برنامه‌های متنوعی در جهت رفاه حال و نشاط آفرینی دانشجویان فراهم شده است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: برنامه‌های آمایش متناسب با سند آمایش آموزش عالی و سند تحول دولت در حال پیگیری است و تقریبا ۲۰۰ کدرشته از رشته‌‌محل‌های ما در دانشگاه، در قالب آمایش، جابه‌جا یا حذف شده است. این آمایش به نفع انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری دانشگاه با مقوله اشتغال فارغ التحصیلان دنبال می‌شود. 

خسرویان در مورد وضعیت هیات علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اظهار کرد: مطابق با فراخوان وزارت علوم، به جذب اعضای هیات علمی می‌پردازیم و در فراخوان جدید نیز ۶۰ هیات علمی جدید جذب دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور می‌شوند. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مورد مواجه با بازنشستگی برخی از نیروهای قدیمی نیز بیان کرد: خیلی از اعضای هیات علمی ما که به پایان سنوات خدمت رسیده‌اند به مرحله بازنشستگی نائل شده اند. در حوزه کارکنان، آمار بازنشستگان ما بیشتر است، ولی آمار بازنشسته‌های هیات علمی ما خیلی بالا نیست. 

او در خصوص اشتغال دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای با تاکید به اینکه امسال سال کنسرسیوم‌های اشتغال در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است، عنوان کرد: این کنسرسیوم‌ها در استان‌های مختلف برنامه ریزی شده و به زودی شاهد برگزاری مراسم رسمی کنسرسیوم‌ها خواهیم بود. 

خسرویان افزود: مطابق با هدف‌گذاری که انجام داده ایم، پیش بینی می‌کنیم در سال جاری ۲۰ هزار نفر از دانشجویان رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای را در صنایع مختلف کشور جانشین کنیم و این امر از طریق کنسرسیوم‌های اشتغال صورت می‌گیرد. 

خسرویان در پاسخ به این سوال که چقدر نیازها و تفاوت‌های زیست بوم در برنامه ریزی و هدف‌گذاری‌های اشتغال فارغ التحصیلان در نظر گرفته می‌شود، گفت: کنسرسیوم‌ها مسیر مشخصی دارد و در مشارکت با صنایع موجود در هر استان، اتاق‌های بازرگانی و تولید کنندگان صنایع و خدمات است. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: این گروه‌های صنعتی و بازرگانی نیازهای خود را اعلام می‌کنند. تمام نیازهای استانی تجمیع می‌شود و در هر استان بر اساس نیازهامندی‌های موجود برنامه ریزی می‌کنیم. ورودی کلیه نیازهای شناسایی شده در برنامه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تاثیرگذار است و به تناسب با احتیاجات هر استان رشته‌ها آمایش می‌شود. 

به گفته خسرویان؛ در این روند رشته‌هایی که ممکن است دیگر برای یک زیست بوم بازار کار نداشته باشند، به زیست بوم سازگارپذیر خودشان منتقل می‌شوند. او گفت: در واقع با توجه به نیازسنجی که در بازار صورت می‌گیرد فارغ التحصیلان جانشانی می‌شوند. 

خسرویان ضمن اشاره به برنامه‌های آموزشی جدید خاطرنشان کرد: چند برنامه آموزشی جدید در کارگروه‌های برنامه ریزی دانشگاه در حال پیگیری است؛ کارشناسی رشته آسانسور، تکنسین ریزپرنده‌ها و تکنسین‌های حوزه IT و حمل و نقل نیز مورد بررسی است و کارگروه برنامه ریزی درسی سیلابس‌های متناسب با این رشته‌ها را طراحی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز