خبرگزاری کار ایران

چهارمین سفر رئیس سازمان منابع طبیعی به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۹۹۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جریان چهارمین سفر خود به استان سیستان و بلوچستان ضمن بررسی میدانی وضعیت منطقه، از روند پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام در شهرهای شمال این استان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با هدف انجام وظایف حفاظتی و پیگیری امور مربوط به پروژه‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی، پدیده گرد و غبار و همچنین اطلاع از روند اجرایی و اقدامات صورت‌گرفته در زمینه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به شمال استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

نوبخت در ابتدای این سفر با حضور در مرکز تحقیقات کشاورزی استان در جریان روند مطالعات حوزه غرب سیستان شامل هسته‌های آبی، وضعیت ریزگردها و ... قرار گرفت و پس از بررسی گزارشات کارشناسی بر نظارت بیشتر مردم در فعالیت‌های منابع طبیعی تاکید کرد.

در این نشست که در محل سالن جلسات این مرکز برگزار شد، رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند ضمن ارائه گزارش عملکرد شش‌ماهه نخست سال، آخرین وضعیت پروژه‌های منابع طبیعی در حوزه شهرستانی را گزارش دادند و به بیان ‌چالش‌های موجود پرداختند.

وی در ادامه با حضور در مناطق مختلف دشت سیستان از پتانسیل‌های استحصال آب در محدوده میل نادر و ظرفیت‌های تامین آب و پروژه های تثبیت شن بازدید کرد.

بازدید از مناطق بش‌دلبر (واقع در حوزه استحفاظی شهرستان نیمروز)، منطقه مرزی گمشاد و بخش قرقری (واقع در حوزه استحفاظی شهرستان هیرمند) و دیدار چهره به چهره با مردم بومی منطقه و پرسنل ادارات شهرستان‌های شمال استان سیستان و بلوچستان نیز از جمله برنامه‌های سفر دوروزه نوبخت به این منطقه از کشور بود. 

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجید وحید، معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان، موسوی و بهزادنسب مشاورین وزیر جهاد کشاورزی، بامری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ریگی معاون فنی اداره‌کل و جمع دیگری از کارشناسان حوزه‌های مختلف، رئیس سازمان منابع طبیعی کشور را در این سفر دوروزه و بازدید از طرح‌های مختلف منابع طبیعی در شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز همراهی کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز