خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان زیباسازی:

۳۰ پله‌برقی در تهران تعویض خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۶۰۳

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از رنگ‌آمیزی ۵۰ هزار متر مربع از دیواره‌ها و جداره‌های مدارس پایتخت خبر داد و گفت: در سال جاری ۳۰ پله‌برقی به صورت کامل با یونیت‌های ایرانی تعویض خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رضا صیادی در حاشیه آیین رونمایی از ۵۰ هزار متر مربع دیوارنگاره نقش مهر همزمان با بازگشایی مدارس در سطح مناطق ۲۲گانه تهران اظهار داشت: امسال سازمان زیباسازی در آستانه بازگشایی مدارس رنگ‌آمیزی جداره‌های مدارس شهر تهران را مانند هر ساله پیگیری و اجرایی کرده است.

وی افزود: این اقدام در چند بخش انجام شد؛ شامل بهره‌گیری از هنرمندان که جداره‌های ۵۰۰ مدرسه را به صورت متمرکز رنگ‌آمیزی کردند. از سوی دیگر، رنگ‌آمیزی جداره مدارس توسط خود دانش‌آموزان نیز پیگیری شد. این اقدام با هدف جذب مشارکت شهروندی در زیباسازی شهر تهران انجام شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از مدارسی که توسط خود دانش‌آموزان رنگ‌آمیزی شده، نگهداشت مناسب‌تری نسبت به سایر مدارس داشته است و جداره‌های آن آسیب کمتری دیده بودند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: حدود ۵۰ هزار متر مربع جداره مدارس در این طرح رنگ آمیزی شد که امروز به صورت همزمان از آنها رونمایی شد.

صیادی در خصوص موضوع پله‌برقی‌های شهر تهران نیز گفت: اتفاق خوبی در حوزه پله‌برقی‌های شهر با تدبیر شهرداری تهران روی داده است، به شکلی که قراردادی با یک تولیدکننده داخلی منعقد شده و پس از طی تشریفات اداری برای سال جاری ۳۰ پله برقی به صورت کامل با یونیت‌های ایرانی تعویض می‌شود که با این اتفاق در حوزه پله برقی‌ها شاهد یک اقدام بزرگ خواهیم بود.

وی افزود: مطالعاتی در سطح شهر تهران انجام شده و به پایان رسیده است، تعدادی از پله‌برقی‌ها که دارای شرایط خاصی هستند، با شیب مناسب به رمپ تبدیل می‌شوند و شرایط تحولی خوبی را در تهران رقم می‌زنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: درباره تعدادی از پله‌برقی‌های شهر تهران در سنوات گذشته نگاهی تبلیغاتی وجود داشت و تبدیل به محل درآمد شده بودند که سازمان زیباسازی نیز سال‌ها حامی وجود پل‌های عابر پیاده بوده است؛ اما پس از رصد و اخذ تاییدیه‌های ترافیکی که نشان‌دهنده تردد بسیار کم از روی برخی پل‌ها بود، همگی جمع‌ شدند. این اقدام با در نظر گرفتن منافع شهر و شهروندان انجام و در نهایت منجر به جمع‌آوری هشت پله برقی در تهران شد.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، صیادی در پایان خاطرنشان کرد: این پله‌برقی‌ها عموما در خیابان‌هایی با عرض کم نصب شده بود که با نصب چراغ عابر پیاده می‌توان مشکل آنها را حل کرد؛ لذا با اخذ تاییدیه‌های ترافیکی این هشت پله برقی جمع‌آوری شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز