خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی:

۲۷۲۲ اتوبوس «شاغل» و «متوقف جاری» در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۴۲۵

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران ۲۷۲۲ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران وجود دارد که شامل اتوبوس‌های «شاغل» و «متوقف جاری» است.

به گزارش ایلنا، مهدی علیزاده با بیان این که برای مهرماه و بازگشایی مراکز آموزشی آمادگی کامل داریم، گفت: ناوگان اتوبوسرانی با تمام ظرفیت و توان موجود برای تسهیل تردد در خدمت شهروندان و جامعه آموزشی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: هر ساله با آغاز مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس شاهد تغییر در رفتار ترافیکی و افزایش حجم مسافران هستیم. در این شرایط، حمل‌ونقل عمومی بخصوص اتوبوسرانی راهکار مناسبی برای کاهش بار ترافیکی و تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان است و ما قصد داریم با تقویت این بخش، تاثیر به‌سزایی در این امر داشته باشیم.

وی با بیان این که دو امر نوسازی و بازسازی ناوگان به طور جدی در دستور کار شرکت قرار دارد، تصریح کرد: قراردادهای خوبی برای تامین ناوگان بسته‌شده و همچنین بازسازی و اورهال در بخش خصوصی و ملکی با سرعت در حال پیگیری است تا بتوانیم با ظرفیت بهتری در خدمت شهروندان باشیم.

علیزاده با اشاره به این که برای بهره‌گیری صحیح از ناوگان فعال موجود، توزیع اتوبوس‌ها در خطوط را براساس میزان تقاضای سفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: ایستگاه‌ها و نقاط پرمسافر شناسایی شده‌اند و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در ساعات پرتقاضای سفر، ضمن تزریق اتوبوس کمکی و تغییر در زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها در این نقاط، امکان خدمات‌رسانی مطلوب نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اخبار منتشرشده در برخی از رسانه‌ها در خصوص آمار اتوبوس‌های فعال تهران نیز گفت: ناوگان فعال، مجموع ناوگان شاغل در خطوط و ناوگان متوقف جاری است، متوقف جاری یعنی ناوگانی که در بازه زمانی یک ماه گذشته حداقل یک نیم‌راه کامل در خط فعالیت داشته است، ولی به دلایل مختلف از جمله نواقص فنی، با توجه به میانگین عمر بالای ناوگان و فرسودگی آنها برای تعمیرات از خط خارج می‌شوند و پس از رفع عیب به خط باز می‌گردند، ولی جزو ناوگان فعال محسوب می‌شوند و به این دلیل آمار ناوگان در روزهای مختلف متغیر است.

براساس اعلام روابط‌عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر تهران ۲۷۲۲ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران وجود دارد که شامل اتوبوس‌های «شاغل» و «متوقف جاری» است و امیدواریم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از طریق نوسازی و بازسازی به این آمار افزوده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز