خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به‌زودی در صحن شورا قرائت می‌شود/ روشن شدن تکلیف اساسنامه سازمان‌ها و شرکت‌ها در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۳۶۵

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به‌زودی در صحن شورا قرائت خواهد شد، گفت: لایحه ۱۹ اساسنامه مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه توسط شهرداری به شورا ارائه شده است و در آینده نزدیک تکلیف اساسنامه‌‌ها مشخص خواهد شد تا مباحث پراکنده مربوط به این مساله حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آخوندی صبح امروز در نشست خبری «گزارش عملکرد ۲ ساله کمیسیون برنامه و بودجه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران» با بیان این که اصلی ترین وظیفه این کمیسیون نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری تهران است، اظهار داشت: این نظارت شئون مختلفی دارد و آنچه که مدنظر ما بوده است، مچ‌گیری نیست؛ چراکه اصولا شهرداری و شورا را جدا از هم نمی‌دانیم و اعتقاد داریم در کنار هم مسئولیت‌ اداره شهر را برعهده دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که این نظارت به معنای کمک برای حل مشکلات است، یادآور شد: نظارت به معنای داد و فریاد کردن و تنها معترض و منتقد بودن نیست. یکی از مهمترین مباحثی که در این دوره از بدو ورود با آن روبه‌رو شدیم، نظارت بر عملکرد مالی و به دنبال آن حسابرسی از مجموعه‌های زیر نظر شهرداری بود که باید به صورت سالیانه این مجموعه‌ها مورد حسابرسی قرار می‌گرفتند.

وی با بیان این که در دوره قبلی مدیریت شهری، حسابرسی سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحد‌های تابعه شهرداری تهران انجام نشده بود، خاطرنشان کرد: در دوره کنونی، کارگروه حسابرسی در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل و برنامه‌ریزی شد تا عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه حسابرسی جبران شود؛ در همین راستا با تمام حسابرسان جلساتی را برگزار و موارد را بررسی کردیم که در نهایت گزارشات سال ۹۶ تا ۹۹ تهیه و در صحن شورا قرائت شد و قولی که مبنی بر به‌روزرسانی گزارشات حسابرسی مطرح کردیم، عملیاتی شد. گزارشات حسابرسی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز تهیه شده و در حال قرائت در صحن است و امیدواریم تا پایان سال تمام گزارشات سال ۱۴۰۱ قرائت شود و به نتیجه برسد.

آخوندی با بیان این که ما بودجه‌ریزی شهرداری را در قالب «طرح رصد» و بازدید میدانی از محلات شهر تهران دنبال کرده‌ایم، یادآور شد: یک بعد دیگر کار شورا که در دوره قبل کمرنگ شده بود، بررسی گزارشات نظارتی است. در این دوره تمام پروژه‌هایی که براساس بودجه سالیانه در حال اجرا هستند، از نظر تخصیص بودجه، نقدینگی، پیشرفت فیزیکی از طریق «سامانه کنترل پروژه»، «سامانه فاینانس»، «بازدید میدانی از پروژه‌های کلان شهری» و «توسعه محلی و جلسات با واحدهای تخصصی»، مورد بررسی قرار می‌گیرند و گزارشات نظارتی از این مسیر آماده می‌شود‌. در همین راستا گزارش نظارتی پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ آماده شده است و فردا در جلسه کمیسیون نهایی و در آینده در صحن شورا قرائت خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که تدوین بودجه سالیانه از مهمترین وظایف این کمیسیون به حساب می‌آید، اظهار داشت: این اقدام به نحو احسن در کمیسیون و کمیته‌های آن انجام شد و برای اولین بار پیشنهاد افزایش اعتبارات ۱۰ هزار میلیارد تومانی به بخش حمل‌ونقل را در بودجه ۱۴۰۲ مطرح کردیم و عملا نزدیک به نیمی از بودجه امسال شهرداری به این حوزه اختصاص پیدا کرد و دیدیم که همه از این اقدام به نیکی یاد می‌کنند.

وی با اعلام این که تدوین برنامه چهارم تحول و پیشرفت و تهیه گزارش تفریغ بودجه نیز از دیگر اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دو سال گذشته بوده است، تصریح کرد: شهرداری موظف است تا شهریورماه گزارش تفریغ بودجه سال گذشته را ارائه دهد که البته ما این گزارش را زودتر دریافت کردیم و در حال بررسی است و به‌زودی گزارش سال ۱۴۰۱ ارائه خواهد شد.

آخوندی با بیان این که فاز اول بزرگراه شهید بروجردی آماده افتتاح است، گفت: رفع معارضین و حل دیگر مشکلات این پروژه انجام شده است و درباره بزرگراه شهید شوشتری نیز پیگیری‌ها منجر به این شد که وزیر ورزش و جوانان امضای نهایی را انجام دهد و بخشی از زمین‌های ورزشگاه تختی در اختیار شهرداری گذاشته شود تا بتوانیم پروژه را کامل کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: لایحه ۱۹ اساسنامه مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه توسط شهرداری به شورا ارائه شده است و به‌زودی تکلیف اساسنامه‌‌ها مشخص خواهد شد تا مباحث پراکنده مربوط به این مساله حل و فصل شود.

Khodkar, [18/09/2023 01:48 ب.ظ]

وی با تاکید بر این که در حوزه نقدینگی ممکن است برخی هزینه‌ها در سیستم ثبت نشده باشد، خاطرنشان کرد: آماری که در تحقق بودجه داریم نشان می‌دهد شهرداری تهران تا پایان امسال، بیشتر از از مبلغ مصوب شورا درآمد خواهد داشت؛ چراکه تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از ۴۰ درصد درآمد محقق شده و عدد مناسبی برای ۶ ماه نخست است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که تخفیفات عوارض براساس الزامات قانونی و با تعامل بین شورا و شهرداری ارائه می‌شود، یادآور شد: در دوره قبلی شورای شهر، مصوباتی وضع شد که کار مردم را قفل کرد، اما در این دوره، به دنبال گزارشات و درخواست‌های مردمی، تخفیف‌هایی در یک مقطع لحاظ شد و ۸ هزار میلیارد تومان از ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری در سال گذشته از محل وصول عوارض براساس حاصل شد که تخفیفات ارائه‌شده نقش مهمی در وصول این عوارض داشت.

وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ برای این که تکلیف روشن باشد، اعلام کردیم تخفیف عوارض در سال جاری اعمال نخواهد شد که این اقدام، موثر بود و در افزایش آمار صدور پروانه شاهد تاثیرات این مساله هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز